معصومه آقاپور علیشاهی:

در جنگ اقتصادی هستیم/باید منابع بودجه را واقعی کنیم

1398/10/09 - 14:40 - کد خبر: 10763 نسخه چاپی

نصر: معصومه آقاپور علیشاهی گفت: در شرایط فعلی که در جنگ اقتصادی و شاهد تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان هستیم، بودجه مبتنی بر عملکرد و تخصیص بودجه بر اساس برنامه‌ها امکان‌پذیر نیست.

به گزارش نصر، معصومه آقاپور علیشاهی، نماینده شبستر و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با انتقاد از لایحه بودجه ۹۹ گفت: یکی از کار‌های اساسی که باید در بودجه انجام دهیم واقعی سازی منابع است. با واقعی دیدن منابع خواه‌وناخواه در رابطه به مصارف به سمت عملکرد پیش می‌رویم.

او ادامه داد:، اما اگر منابع تحقق پیدا نکند و منابع سوری باشد، قاعدتاً سازمان‌ها هم هزینه‌های سوری ارائه می‌کنند.
این نماینده مجلس، بابیان اینکه بودجه ۹۹ نمی‌تواند مبتنی بر عملکرد باشد، تأکید کرد: در شرایط فعلی که در جنگ اقتصادی و شاهد تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان هستیم، بودجه مبتنی بر عملکرد و تخصیص بودجه بر اساس برنامه‌ها امکان‌پذیر نیست.

آقاپور همچنین با اشاره به بررسی حساب‌های شرکت‌های دولتی در کمیسیون اقتصادی، گفت: حساب‌های شرکت‌های دولتی در طی دو سال اخیر در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی‌شده و حساب‌های آن‌ها در خزانه‌داری کل کشور آمده و نظارت کامل بر روی آن‌ها انجام می‌شود؛ بنابراین حساب بانکی شرکت‌های دولتی شفاف است.
وی در خصوص عملکرد شرکت‌های دولتی نیز خاطرنشان کرد: عملکرد شرکت‌های دولتی شفاف نیست و می‌توان گفت که درمجموع در کل بودجه شفافیت نداریم.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بابیان اینکه بودجه ۹۹ ایده آل نیست، تأکید کرد: بررسی انجام‌شده، نشان می‌دهد لایحه بودجه ارائه‌شده از سوی دولت ایده آل نیست. در شرایط کنونی کشور، ازیک‌طرف با تحریم‌ها و از سوی دیگر با کمبود امکانات مواجه هستیم و در این شرایط باید با کمترین امکانات بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم. در همین راستا باید اولویت‌های دولت در بودجه مشخص شود که تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام در سراسر کشور از اولویت‌های دولت در سال آینده است.

انتهای پیام/
در جنگ اقتصادی هستیم/باید منابع بودجه را واقعی کنیم نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار