رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛

دشمن، راهبرد جنگ ادراکی را روی جوانان پیاده می‌کند

1398/10/09 - 15:15 - کد خبر: 10761 نسخه چاپی

نصر: رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ما اکنون در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با دشمن درگیر هستیم و راهبرد دشمن، جنگ ادراکی و شناختی است.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان، ظهر امروز در نشست تخصصی حماسه بصیرت به مناسبت ۹ دی‌ماه که در سالن شهید شهریاری دانشگاه آزاد اسلامی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: حفظ و ارتقای آمادگی عملیاتی، یکی از راهبردهای اصلی نیروهای مسلح کشور است که خوشبختانه با به‌روزرسانی تجهیزات و ارتقای توان تاکتیکی، قدرت بازدارندگی کشور افزایش یافته است و امروز اجازه هیچ‌گونه تجاوزی را به دشمن نمی‌دهیم.
وی با اشاره به اینکه تهدیدات دشمن در مرزهای کشور، منطقه و حتی خارج از منطقه رصد می‌شود، عنوان کرد: نیروهای اطلاعاتی این تهدیدات را مورد بررسی قرار می‌دهند و متناسب با آن راهبردهای دفاعی تعریف می‌شود و نیروهای دفاعی در این راستا تقویت خواهند شد.
این مسئول با بیان اینکه نیروهای دفاعی با قدرت از کشور دفاع می‌کنند و اجازه تحرکی به دشمن نمی‌دهند، تصریح کرد: تحلیل‌گران اذعان دارند که قدرت سیاسی آمریکا رو به افول است و شاهد تغییر در هندسه جهان هستیم.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه‌ مردمی در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در کشور، شاهد ظهور انسان‌هایی بودیم که برای دفاع از اعتقادات، از جان خود گذشتند و آرامش خود را فدای آرامش دیگران کردند که روح بزرگ انسانی این تفکرات را رقم می‌زند.
وی ادامه داد: این روح بزرگ در افرادی همچون شهید چمران متجلی شده بود که وقتی دید مسلمانان فلسطین و لبنان رنج می‌برند، کیف، درس و مدرسه را رها می‌کند، تا به کمک مسلمانان بشتابد و با دیدن ناامنی در کردستان، لباس رزم می‌پوشد و ستاد جنگ‌های نامنظم را تشکیل می‌دهد.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی یادآور شد: پشتوانه همیشگی مردم بود که هدایت جنگ را میسر کرد؛ اما، ما امروز با شکل جدیدی از تهدیدات دشمن روبه‌رو هستیم و باید متناسب با این تهدیدات راهبردهای دفاعی تشکیل دهیم.
وی تهدید ترکیبی و جنگ هیبریدی را رویکرد جدید دشمن خواند و گفت: امروز دشمن جنگ فرسایشی را از دستور کار خارج کرده تا در کوتاه‌ترین زمان، کشور موردنظر را بگیرند.
پوردستان با اشاره به اینکه راهبرد دشمن این بود که از همه مولفه‌های قدرت استفاده کند و جنگ سیاسی، عملیات روانی و جنگ فرهنگی راه انداخته و همه توان را در این راه به‌کار گرفته است، یادآور شد: نمونه بارز این اقدامات را در توطئه‌های آبان‌ماه شاهد بودیم.
این مسئول با اشاره به اینکه امروز در ابعاد گسترده و با شکل‌های جدید با آمریکا درگیر هستیم، ادامه داد: اخلال در نظام اقتصادی یکی از راهبردهای دشمن است و با تحریم‌ها همه کریدورهای ارتباطی را به روی ما بستند؛ اما مقاومت مردم سبب شد که تحریم‌ها تاثیر خود را از دست بدهد و در زمان اوباما این حلقه تحریم را تنگ‌تر کردند.
امیرسرتیپ پوردستان با اشاره به اینکه دشمنان راه‌های تنفس اقتصاد ما را شناسایی و آن‌ها را مسدود کردند، تصریح کرد: همچنین جنگ ارزی را با کمک پنتاگون طراحی کردند، در حالی‌که مقام معظم رهبری دستور دادند، آقایی دلار را بشکنید؛ اما هیچ‌کدام از روسای جمهور، این تدبیر را عملی نکردند.
وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها روی جنگ فرهنگی و رسانه‌ای سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر جنگ ادراکی و شناختی را روی جوانان ما پیاده کرده است، چرا که در جنگ استکباری هیچ کاری را بدون مطالعه انجام نمی‌دهند.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: دشمن با بازوی فکری و اجرایی، کار برنامه‌ریزی شده سنگین را در فتنه ۸۸ تدارک دیده بود، اما هدایت مدبرانه مقام معظم رهبری و بصیرت ملت همیشه در صحنه، آب سردی روی فتنه ریخت و آتش دشمن را خاموش کرد.
این مسئول ادامه داد: دشمن در سناریوی آبان امسال، نفراتی از منافقان را شناسایی کرد تا شهرها را به آشوب بکشند، ولی فریب‌خوردگان باید متوجه این موضوع باشند که هر کسی مردم را ناامید کند، مستقیم یا غیرمستقیم کار ضدانقلاب را انجام می‌دهد.
وی به اشاره به اینکه اکنون هفت هزار داعش در شمال افغانستان حضور دارند، خاطرنشان کرد: دشمن قصد دارد به ستون اصلی خیمه انقلاب و ولایت‌فقیه حمله کند که مردم همواره باید هوشیاری خود را حفظ کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این نشست، اظهار کرد: انقلاب اسلامی معادلات جهان را که حاکمیت با محوریت دین را رد می‌کرد، به هم زد. کسی فکر نمی‌کرد این انقلاب بعد از پیروزی، با این قدرت تداوم یابد و از جنگ تحمیلی با خون جوانان وطن، سربلند بیرون بیاید و راه پیشرفت را در پیش گیرد.
علیرضا فیروزفر تصریح کرد: جمهوری‌اسلامی بدون حضور مردم، معنایی ندارد و مردم بصیرت را به اوج رساندند و حافظ کیان و مملکت خود بودند و هستند. مردم ثابت کردند حتی بی‌بصیرتی خواص هم در هوشیاری مردم حل می‌شود.
در پایان این مراسم، اندیشکده صنایع تبدیلی بسیج اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان افتتاح شد.
انتهای پیام/
دشمن، راهبرد جنگ ادراکی را روی جوانان پیاده می‌کند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار