خبر/

بازدید رییس و جمعی از اساتید دانشکده کشاورزی دانشگاه بغداد از دانشگاه تبریز

1402/11/07 - 16:42 - کد خبر: 107603 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشکده کشاورزی دانشگاه بغداد به همراه گروهی از اساتید این دانشکده از قسمت‌های مختلف سایت کشاورزی و نیز مجموعه تحصیلات تکمیلی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز بازدید کردند.

به گزارش نصر، جمعی از اساتید به سرپرستی امیره محمد صالح الربیعی رییس دانشکده‌ کشاورزی دانشگاه بغداد، در سفری یک روزه به تبریز، ضمن برگزاری جلسه با اعضای هیات رییسه و اساتید دانشکده‌ کشاورزی دانشگاه تبریز از قسمت‌های مختلف سایت کشاورزی خلعت‌پوشان و نیز مجموعه تحصیلات تکمیلی دانشکده کشاورزی این دانشگاه بازدید کردند.
براساس اعلام وزارت علوم، در جلسه‌ای که با حضور اساتید دانشکده‌ کشاورزی و گروه اعزامی دانشگاه بغداد در دانشکده‌ کشاورزی برگزار شد، مطالبی در راستای همکاری طرفین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
از جمله موارد مطرح شده در این جلسه، درخواست و امکان سنجی برای تبادل دانشجوی مقطع کارشناسی و عقد یک بسته حمایتی مالی در جهت بسترسازی رفاهی، اسکان و تغذیه آنها برای هر دو دانشگاه شامل کارآموزی کوتاه‌مدت و فرصت مطالعاتی کوتاه‌مدت بود.
برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سمینارهای مجازی و حضوری با مشارکت هر دو دانشگاه و با حفظ منافع مشترک و ایجاد بستر برای انتخاب استاد راهنما، مشاور، داور پایان‌نامه، داوری مقالات مجلات بین‌المللی، هیئت تحریریه بین دو دانشگاه با محوریت اساتید علاقمند از هر دوطرف، از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.
براساس این گزارش، از جمله موضوعات مهم دیگر این جلسه برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با ارائه مدرک دوگانه و مشترک، ترغیب اساتید به چاپ مقاله در مجلات نمایه شده ‌بین‌المللی در مجلات هر دو کشور، استفاده از اساتید مشترک در مقالات و فراهم آوردن نگارش مقاله به صورت مشترک و برگزاری جلسه ‌همفکری در خصوص چالش‌ها و مشکلات پیش روی هر دو کشور و تعریف پروژه‌های مشترک برای رفع این مشکلات و چالش‌ها بود.
گروه اعزامی دانشگاه بغداد پس از بازدید از سایت خلعت‌پوشان دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز، ضمن حضور در جلسه‌ای مشترک با مسئول دفتر قطب اصلاح نباتات مولکولی دانشگاه، در مورد روش های اصلاح نباتات سریع برای گیاهان مقاوم به شوری، آفات و بیماری‌ها در ذرت، گندم ( Speed breeding ) به تبادل نظر پرداختند.
بازدید از آزمایشگاه‌های مرکز تحصیلات تکمیلی، علوم و مهندسی آب، مهندسی بیوسیستم، گیاهپزشکی، اصلاح نباتات مولکولی، ماشین آلات و بیوسیستم و سایر آزمایشگاه‌های مرکز تحصیلات تکمیلی دانشکده کشاورزی از دیگر برنامه‌های گروه اعزامی دانشگاه بغداد بود.
همچنین اساتید دانشکده کشاورزی دانشگاه بغداد در پایان برنامه‌ یک روزه خود، با حضور در پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز، ضمن بازدید از این مرکز، در جریان آخرین تولیدات و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پردیس علم و فناوری قرار گرفتند.
این بازدید در راستای تعقیب عملیاتی سازی تفاهم‌نامه‌های امضا شده با دانشگاه‌های بزرگ کشور عراق در اولین کمیسیون مشترک علمی دو کشور که در مهرماه ۱۴۰۲ در شهر مشهد برگزار شد، انجام شد و برنامه‌های دیگری نیز دراین راستا درحال پیگیری است.
انتهای پیام/
بازدید رییس و جمعی از اساتید دانشکده کشاورزی دانشگاه بغداد از دانشگاه تبریز خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار