سری همایش های مالیاتی کارنو با محوریت آموزش و بروزرسانی کاربردی توسط موسسه همراهان کارنو برگزار شد:

قانون مالیات بر ارزش افزوده، قانون سامانه مودیان از موضوعات مهم فضای مالیاتی

1402/11/07 - 14:05 - کد خبر: 107591 نسخه چاپی

نصر: پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، صورتحساب الکترونیکی، حافظه مالیاتی ، همگی از جدید ترین و مهم ترین موضوعات فضای مالیاتی در ایران هستند.

به گزارش نصر، موضوعاتی که اگر حسابدار باشید یا کارفرما، مدیر عامل باشید یا صاحب کسب و کار و یا حتی علاقه مند به قوانین و مقررات مالیاتی حتما باید اطلاعات خود را در خصوص آن به روز رسانی کنید، در همین راستا موسسه همراهان کارنو همایشی با حضور صنعتگران،مدیران کسب و کارها، فعالان عرصه حسابداری و اساتید زبده این حوزه برگزار کرد.
این دوره از سری همایش های مالیاتی کارنو با محوریت آموزش و بروز رسانی کاربردی قانون مالیات بر ارزش افزوده قانون سامانه مودیان پایانه های فروشگاهی و دستورالعمل های صدور صورتحساب الکترونیکی در دانشگاه آزاد تبریز و در راستای آموزش و ارتقا سطح دانش کاربردی مالیات برای صنعت و فعالان امور مالیاتی با سخنرانی دکتر احمد آخوندی مدرس دانشگاه و مولف کتب مالیاتی و دکتر مهدی غریب، مدرس نرم افزار ها و سامانه های مالیاتی برگزار شد.

الکترونیکی شدن خدمات حسابداری،تحولی بزرگ در امور مالیاتی کشور
این گزارش حاکی است، مهدی غریب، مدرس نرم افزار ها و سامانه های مالیاتی در سری همایش های مالیاتی کارنو با بیان اینکه موضوع پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان توسط مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ مصوب شده بود اما بدلیل یکسری مسائل زیرساختی به تعویق افتاد، گفت: مقرر شد از دی ماه ۱۴۰۲ این قانون تمام روندهایی را که در راستای فرایندهای اجرایی عملیات حسابداری است تغییر دهد.
وی با اشاره به اینکه خدمات حسابداری زین پس به صورت الکترونیکی و دیجیتالی انجام می شود،افزود: تمام فرایندهای منصوب به رسیدگی های مالیاتی، فرایندهای مدیریت مالیاتی که ماموران مالیاتی بصورت دستی انجام می دادند، بصورت فرایند های الکترونیکی و دیجیتالی که در سامانه مودیان در نظر گرفته شده است، ثبت شود.
وی اضافه کرد: این یک تحول بزرگ است که در حال اتفاق افتادن است.


 
این مدرس سامانه های مالیاتی در ادامه با بیان اینکه تمام افرادی که در حرفه حسابداری مشغول به کار هستند، کارهای امور مالی شرکتی انجام می دهد، علاوه بر اینکه آگاهی مالی باید داشته باشند، باید اطلاعات مالیاتی لازم رو هم باید داشته باشند تا بتواند در آن فعالیت اقتصادی خودشان را به کسانی که قانون گذار هستند، انتقال دهند، گفت: با برگزاری سری همایش های مالیاتی کارنو در نظر داریم برای فعالان صنعت و کسب و کارها در سطح کشور  آگاهی لازم را از طریق سمینارهای  آموزشی انتقال دهیم تا بتوانند در فرایند کسب و کار خود  موفق باشند.

سمینارهای آموزشی، کلید ورود به بازار کار
انور خطیبی، معاون اداری مالی دانشگاه آزاد واحد تبریز و عضو هییت علمی گروه حسابداری دانشگاه آزاد واحد تبریز در سری همایش های مالیاتی کارنو با اشاره به اینکه دانشگاه در راستای ارتباط بین حرفه و دانشگاه گفت: یکی از مسایل بسیار مهم برای دانشجویان حسابداری بحث های مالیاتی است و در این راستا به همت موسسه کارنو موضوعی را که بحث سامانه مودیان است در این سمینار آموزش دادیم.
وی اضافه کرد: در این همایش آخرین اتفاقات مهم  بحث های مالیاتی از جمل مالیات بر ارزش افزوده و سامانه مودیان توسط اساتید مجموعه کارنو آموزش داده می شود.
وی اشاره کرد که دانشگاه باید بستری برای کاریابی دانشجویان فارغ التحصیل فراهم کند و آموزش های بروز در مسایل حوزه مالی و مالیاتی را بدهد و آنها را با تمام قوانین و مقرارات امور مالیاتی آشنا کند.
وی با بیان اینکه برگزاری چنین سمینارهایی با همکاری بخش خصوصی از جمله موسسه موفق کارنو می خواهد دانشجویان را با مسایل مالیاتی کاملا آشنا کند و هم خدمتی به حرفه حسابداری داشته باشد.
شایان ذکر است، موسسه همراهان کارنو با داشتن تیمی متخصص، کاردان و منسجم که از افتخارات و رمز موفقیت و تمایز این موسسه است و هر آنچه که برگزاری رویدادها، همایش ها و دوره های آموزشی تخصصی از جمله تخصص، پویایی، تجربه، سرعت در پاسخگویی و پویایی، همگی در شرکت همراهان کارِنو به کار گرفته شده است تا کاری متفاوت و با ارزش را به شما مشتریان خود ارائه کند.
این موسسه با بهره گیری از تجارب مدیران و مشاوران زبده و خلاق و همچنین استفاده از تجارب بزرگان حرفه حسابداری، حسابرسی و مالیاتی کشور توانسته است با ارائه کیفیت متفاوتی از آموزش در مدت کوتاهی توجه بزرگان حرفه را به خود جلب نموده و در سطح کشور کاملا شناخته شود.
انتهای پیام/
قانون مالیات بر ارزش افزوده، قانون سامانه مودیان از موضوعات مهم فضای مالیاتی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار