رجب طیب اردوغان:

پتانسیل جدی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و ترکیه وجود دارد

1402/11/05 - 21:53 - کد خبر: 107516 نسخه چاپی

نصر: رئیس‌جمهور ترکیه گفت: ترکیه و ایران به عنوان دو قدرت بزرگ منطقه‌ای، باید همکاری‌های اقتصادی بین خود را برای رفاه، توسعه و ثبات به پیش ببرند.

به گزارش نصر، رییس جمهور ترکیه در مطلبی در  شبکه اجتماعی ایکس درباره مجمع تجاری ایران و ترکیه که روز گذشته در جریان سفر ابراهیم رئیسی به آنکارا با حضور رؤسای جمهوری ترکیه و ایران در مجتمع ریاست جمهوری بشتپه در آنکارا برگزار شد، نوشت : « امیدوارم مجمع تجاری ایران و ترکیه که در آنکارا برگزار شد، برای کشورهایمان سبب خیر و برکت واقع شده و پروژه‌ها، همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های جدید را در روابط اقتصادی و تجاری ما تشویق کند.
وی در ادامه آورده است: ترکیه و ایران دو کشور همسایه و برادر با جمعیتی بیش از ۱۷۰ میلیون نفر و منابع و نیروی انسانی عظیم هستند. بین کشورهای ما که مهد تمدن‌ها در طول تاریخ بوده‌اند، روابط ریشه‌دار و چند بعدی وجود دارد.  در حالی که ایران یکی از درهای کشورمان به سمت آسیاست، ترکیه در ایران به اروپا است. ما شاهد وجود پتانسیل جدی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور هستیم.
اردوغان تصریح کرده است: اهمیت مالکیت و همکاری منطقه‌ای برای تضمین امنیت، ثبات و رفاه در منطقه ما ضروری است. بنابراین، ترکیه و ایران به عنوان دو قدرت بزرگ منطقه‌ای، قطعاً باید همکاری‌های اقتصادی بین خود را برای رفاه، توسعه و ثبات به  پیش ببرند. ما با این درک به عزم خود برای رسیدن به هدف تجاری ۳۰ میلیارد دلاری که در گذشته با ایران تعیین کرده بودیم، ادامه می دهیم. من از صمیم قلب معتقدم که با همکاری مشترک به اهداف خود خواهیم رسید.»
انتهای پیام/
 پتانسیل جدی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و ترکیه وجود دارد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار