برگزاری کنسرت بزرگ آذربایجانی در تبریز

ظرفیت نسل جوان و تجربه پیشکسوتان در همنوازی عاشیقلار

1402/11/07 - 08:30 - کد خبر: 107504 نسخه چاپی

نصر:سرپرست گروه موسیقی جوشقون می گوید: موسیقی ما انقدر قدرتمند است که لزومی ندارد با ژانر پاپ آن را ترکیب کنیم تا باب طبع جوانان شود.

به گزارش نصر، ابراهیم راثی، نوازنده قوپوز و سرپرست گروه موسیقی جوشقون در نشست خبری کنسرت «جیرانیم» که با ۳ ساعت تأخیر در روز برفی چهارشنبه در آموزشگاه موسیقی «روشن» برگزار شد، از اولین اجرای صحنه ای گروهشان گفت: اولین حضور گروه ما بر روی صحنه در مشکین شهر و طی دو سانس اتفاق افتاد که خیلی استقبال خوبی را شاهد بودیم و برای بار دوم قصد کردیم با انرژی و تجربه بیشتر در تبریز و در تالار پتروشیمی این موسیقی را به روی صحنه ببریم.
وی هدف از برگزاری این کنسرت را آشتی نسل جوان با موسیقی سنتی خواند: در کنسرت « جیرانیم»، سعی کردیم با ایجاد تنوع های حسی، موسیقی مان با فرهنگ امروز همخوانی بیشتری داشته باشد تا جوانان بیشتر با این موسیقی ارتباط بگیرند. در این راستا هرگز این موسیقی به پاپ نزدیک نمی شود. 
وی در این راستا افزود: موسیقی پاپ یک موسیقی تلفیقی است ولی اصلا با موسیقی سنتی آذربایجانی امکان یکی کردنشان نیست. موسیقی ما انقدر قدرتمند است که لزومی ندارد با ژانر پاپ آن را ترکیب کنیم تا باب طبع جوانان شود! 
وی ادامه داد: در این راه همین که ما با حفظ ماهیت و قدمت این موسیقی، هارمونی ها و آرپژ های جدید بنوازیم و بیشتر در صحنه های اجرا دیده و شنیده شویم، باعث این نزدیکی می‌شود. ما انواع سازها را داریم که با ترکیب این ها، در مسیری که دکتر چنگیز مهدی پور بنیان گذاری کرده اند، مینوازیم و تحصیل هنر می کنیم و سعی داریم  با شناسایی حس جوانان هم نسل خود ،آنها را با این سبک آشنا کنیم. 
این هنرمند دهه هفتادی در خصوص ترکیب حرفه ای این گروه گفت: اکثر اعضای این گروه دهه هشتادی اند ولی در آغاز بنای اصلی تشکیل گروه، ترکیب نسل جوان و پیشکسوتان بود که با قدرت و پتانسیل نسل جوان و تجربه پیشکسوتان کنسرت را به روی صحنه ببریم. چند سالی بود که نیاز و کمبود در این حوزه احساس می‌شد و میخواهیم با برگزاری این کنسرت ها، نیاز ها را پاسخ دهیم.در اخذ مجوز خیلی حمایت شدیم و با کمک و حمایت آقای میرزازاده، رئیس انجمن موسیقی استان، پروسه طولانی این راه خیلی راحت انجام شد.
 ابراهیم راثی، متولد سال ۱۳۷۹ و اهل خداآفرین، از سابقه موسیقیایی خود گفت: از کودکی در منطقه گره داغ رشد یافته ام و از زمانی که به یاد دارم، پدرم به موسیقی آشیق علاقه داشت و این موسیقی در خانه ما همیشه براه بود. از هفت سالگی موسیقی را با ارف آغاز کردم. پس از یکسال پیانو نواختم و روزی، با تماشای ابهت کنسرت آشیق نوازی استاد مهدی پور، نواختن این ساز را انتخاب کردم. استاد مهدی پور در مسیر علمی نواختن ساز قوپوز، جز اولین ها هستند و مرا عاشق این ساز کردند. در زمینه موسیقی ۹ مقام کشوری کسب کرده ام و از ۱۶ سالگی در آموزشگاه موسیقی روشن تدریس می‌کنم.
وی در پایان با معرفی اعضای گروه ، تاکید کرد: این کنسرت یک کار جمعی است و قدرت کنسرت اول ما در مشکین شهر به خاطر تلاش ۸ ماهه تمام اعضای گروه بود. در این گروه برخی افراد در پشت صحنه فعال اند که اگر نبودند، ما نمیتوانستیم این راه را اینچنین پر بار شروع کنیم. 
این گزارش حاکی است، محمد عبادی، رئیس انجمن آشیقلار تبریز، مجری و مشاور گروه، آقای محمد مرسلی صدابردار، محمد کاظمی طراح، حسین نجفی پوشش تصویری را به عهده دارند. مجید رحیمی دایره( قاوال)، عاشیق بهمن قربانزاده، تابان محمدخانی، هادی محمدی، عاشیق شهباز سلیمانی، عاشیق عارف احمدزاده خوانندگان گروه، یوسف محرمیان بالابان، ابراهیم راثی، مهدی سرتیپی، اسما میکائیلی، آتیلا اکبرزاده ساز قوپوز، وقار اصغری، اصغر دسینه پر کاشن و زینب رستمی، شیوا آذری، ساناز سلیمی، ناهید کیانی گروه کر گروه موسیقی جوشقون را شکل می‌دهند. 
کنسرت «جیرانیم» گروه موسیقی جوشقون در تاریخ ۱۳ بهمن ماه ساعت ۲۱ در محل آمفی تئاتر پتروشیمی (چایکنار، پایین‌تر از باغلارباغی، مجتمع خدماتی و تفریحی پتروشیمی) به سرپرستی و تنظیم کنندگی ابراهیم راثی برگزار خواهد شد. تهیه بلیط از طریق سایت  @ebilit.com و فروش گیشه ای در آموزشگاه موسیقی روشن است. 
انتهای پیام/
ظرفیت نسل جوان و تجربه پیشکسوتان در همنوازی عاشیقلار فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار