خبر/

اولین باشگاه موتورسواری شمال‌غرب کشور در تبریز افتتاح شد

1402/11/05 - 16:21 - کد خبر: 107501 نسخه چاپی

نصر:  اولین باشگاه موتورسواری شمال‌غرب کشور امروز (پنجشنبه) با حضور مهدی نوایی، مدیرکل ورزش‌وجوانان شهرستان تبریز و سیامک امیرخیزی، رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی آذربایجان‌شرقی افتتاح شد.

به گزارش نصر، حامد بنا آبادی، موسس این باشگاه امروز (پنجشنبه 5 بهمن) در نشست خبری افتتاح این باشگاه، اظهار کرد: بیش از ۲۰ سال درحال فعالیت در رشته موتورسواری هستم اما متاسفانه بحث آموزش از پایه در استان‌مان وجود نداشت. دوره‌های موتورسواری و اتومبیلرانی فدراسیون را گذرانده‌ام و پس از گرفتن مدرک مربیگری موتورسواری پا به این عرصه و تاسیس باشگاه گذاشتم.
او ادامه داد: وجود یک آکادمی تخصصی و باشگاه موتورسواری نیاز مبرم استان بود. متاسفانه استفاده از موتور به صورت سنتی رواج دارد و اصلی‌ترین هدف ما در این باشگاه ترویج استفاده درست از این وسیله نقلیه‌ی است. البته در بخش استعدادیابی و بُعد قهرمانی نیز فعالیت خواهیم کرد. فعلاً فعالیت در رشته اتومبیل‌رانی را آغاز نکرده‌ایم.
او گفت: جوان‌ترین عضو باشگاه موتورسواری تبریز، دختر خودم با ۸ سال سن است و از ۷-۶ سالگی هر فردی که قادر به حفظ تعادل موتور باشد می‌تواند فعالیتش را آغاز کند.
بنا آبادی تصریح کرد: علاوه بر پرورش استعدادها، می‌توانیم در مسابقات مختلف شرکت کنیم و امیدواریم اسپانسرهای خوبی جذب کنیم. جذب اسپانسر خارجی اگر منع قانونی نداشته باشد مشکلی ندارد.
او بیان کرد: انتظار ما از اصحاب رسانه معرفی موتورسواری به عنوان یک رشته ورزشی است. در صورت جذب اسپانسر مالی قوی، در نظر داریم پیست چندجانبه موتورسواری و اتومبیل‌رانی در تبریز احداث کنیم.
او در پاسخ به این سوال که آیا رشته ورزشی موتورسواری صرفاً به افراد مرفه جامعه اختصاص دارد یا خیر؟ گفت: تجهیزات این ورزش گران است. علاقه‌مندانی داریم که خودرو شخصی ندارند اما در رشته اتومبیل‌رانی فعالیت می‌کنند و این نشئت گرفته از علاقه‌شان است. اما به هر حال این رشته از لحاظ سخت‌افزاری هزینه‌بر است‌.
موسس باشگاه موتورسواری تبریز مطرح کرد: فعلاً در موتورهایی که به مجوز نیاز ندارند (زیر ۲۵۰ سی‌سی) فعالیت می‌کنیم و افراد برای استفاده از موتورهای سنگین به گرفتن مجوز و پلاک ورزشی از هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان نیازمندند.
او در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا برآورد شده که احداث یک پیست استاندارد موتورسواری به چه مقدار هزینه نیاز دارد؟ گفت: متاسفانه به رغم عدم وجود چنین چیزی در کشورمان، هزینه‌ای را در این رابطه برآورد نکرده‌ایم اما مطمئناً دارای هزینه سنگینی است.
انتهای پیام/
اولین باشگاه موتورسواری شمال‌غرب کشور در تبریز افتتاح شد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار