خبر/

پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه و استاندار آذربایجان شرقی در پی درگذشت آیت الله شیخ علی ارومیان

1402/11/05 - 12:51 - کد خبر: 107495 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی با صدور پیامی درگذشت آیت الله رومیانی را تسلیت گفتند.

به گزارش نصر، متن پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم 
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُون
ارتحال عالم وارسته و فقیه جلیل القدر حضرت آیت‌الله شیخ علی ارومیان رحمه اللّه علیه، پدر والامقام سه شهید گلگون کفن دفاع مقدس مهدی، رضا (عبدالحمید) و محسن ارومیان موجب تألم و تأثر گردید.
ایشان با کسب درجات علمی ارزشمند از بزرگان حوزه‌های علمیه، با سلوکی معنوی واخلاقی شاگردان بسیاری تربیت و در راه ترویج معارف مکتب اهل بیت علیهم السلام و تقویت هسته‌های اولیه انقلاب در مراغه و در شکل‌گیری ارگان‌های نظامی و انتظامی و کمیته انقلاب و سپاه نقش موثری ایفا کرد.
نمایندگی مردم شریف مراغه در دوره‌های اول و دوم مجلس شورای اسلامی، امامت جمعه شهرستان میانه و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در دوره‏‌های دوم و سوم و عضویّت در دفتر استفتائات مقام معظّم رهبری از دیگر مسئولیت‌های آیت الله ارومیان بوده است.
اینجانبان رحلت آن عالم پرهیزکار و انقلابی را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم عجل‌الله تعالی فرجه الشریف، رهبرمعظم انقلاب {مدظله العالی}، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و همچنین به بیت مکرم، شاگردان و ارادتمندان ایشان واهالی شهرستان مراغه تسلیت عرض نموده و برای آن فقیه فرزانه، علو درجات و غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال مسئلت می نماییم.
گفتنی است، آیت‌الله «علی ارومیان»، پدر سه شهید و نماینده اسبق مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی که از افراد نزدیک به امام خمینی (ره) در نجف اشرف بود و سوم بهمن ماه در سن ۹۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.
انتهای پیام/
پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه و استاندار آذربایجان شرقی در پی درگذشت آیت الله شیخ علی ارومیان خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار