معاون کمیته امداد اعلام کرد:

یک میلیون و ۷۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد سالمند هستند

1402/11/04 - 16:35 - کد خبر: 107474 نسخه چاپی

نصر: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) با ییان اینکه بیش از پنج میلیون مددجو تحت حمایت این نهاد امدادی قرار دارد، گفت که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مددجو سالمند هستند.

به گزارش نصر، حسین خدرویسی در همایش تجلیل از مددکاران مراکز درمانی استان تهران با بیان اینکه مددکاران محبوب‌ترین، شریف‌ترین و مقبول‌ترین گروه شغلی نزد مردم و افکار عمومی هستند، افزود: بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر نیز زنان سرپرست خانوار هستند و حدود ۸۰۰ هزار دانش‌آموز و دانشجو تحت حمایت این نهاد امدادی قرار دارند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد تاکید کرد: بیش از ۸۱ هزار جامعه هدف کمیته امداد خمینی (ره)، بیماران صعب‌العلاج و زمین‌گیر هستند.
خدویسی افزود: از ۱۲۰ خدمت که در بخش‌های مختلف به مددجویان تحت حمایت این نهاد ارائه می‌شود، خدمت درمان بهترین، ارزشمندترین و ضروری‌ترین و البته خدمت گرانی است که ارائه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: موضوع درمان، سلامت و پیشگیری، برای جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی یک عامل توانمندساز است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه مددجویان در سطح کشور از بیمه پایه بهره‌مند هستند، افزود: براساس قوانین و مقررات جاری، مددجویان تحت حمایت این نهاد از پرداخت برخی هزینه‌های بیمارستانی و فرانشیز معاف هستند.
خدرویسی ادامه داد: در ۹ ماهه سال جاری از طریق هم‌افزایی و کمک‌های خیران و گروه‌های جهادی حدود دو هزار میلیارد تومان به مددجویان خدمت درمانی ارائه شده است.
 از ابتدای فروردین مستمری مددجویان ۲۰ درصد و از شهریور نیز ۲۰ درصد دیگر افزایش یافت و رشد ۴۰ درصدی مورد نظر در سال جاری محقق شد.
اکنون خانواده‌های تک نفره ۷۷۰ هزار، خانواده‌های دو نفره یک میلیون ۹۰ هزار تومان و خانواده‌های سه نفره یک میلیون و ۵۲۵ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره یک میلیون و ۹۶۰ و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر دو میلیون و ۴۱۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.
کمیته امداد امام خمینی، دو میلیون ۲۶۷ هزار و ۸۷۳ مددجوی را تحت پوشش دارد که از این میزان یک میلیون ۷۵هزار و ۵۶۲ نفر در مناطق شهری و یک میلیون و ۱۹۲هزارو ۳۱۱نفر در مناطق روستایی ساکن هستند همچنین یک میلیون ۲۱۸ هزارو ۱۱۰نفر از این مدد جویان از بانوان و یک میلیون ۵۷ هزارو ۴۸۴ نفر نیز از آقایان هستند.
 انتهای پیام/ 
یک میلیون و ۷۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد سالمند هستند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار