رییس سازمان هواپیمایی؛

تعویق پروازهای حج عمره مشکل سیاسی ندارد/ پیگیری‌ها برای انجام پرواز مستقیم تهران-ریاض

1402/11/04 - 14:21 - کد خبر: 107456 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان هواپیمایی گفت: مذاکرات پی در پی انجام شده و اگر مشکلات سیاسی وجود داشت، امکان انجام و اعزام حج عمره برای ایران مطرح نمی‌شد و تنها دلیل تعویق پروازهای حج، انجام روال اداری برای صدور مجوزها است.

به گزارش نصر، محمد محمدی‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگویی درباره تعیین تکلیف پروازهای حج عمره و ابهامات مبنی بر لغو این پروازها اظهار داشت: برقراری پروازهای حج عمره در حال پیگیری است و پروازها لغو نشده‌اند. اگر مجوز پروازها از سوی سازمان هواپیمایی عربستان صادر شود، برای انجام و برقراری این پروازها آمادگی داریم. 
وی با اشاره به دلیل اصلی عدم صدور مجوز پروازهای عمره برای ایران گفت: موضوع صدور مجوزهای رسمی بین دو کشور است و به طور قطع موضوعاتی مبنی بر مشکلات مالی برای پرداخت هزینه‌های حج به کشور عربستان و مشکلات فنی در هواپیماها مطرح نیست. 
رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه مشکلات اداری برای صدور مجوزها مطرح است، ادامه داد: باید مراحل سیستم طی شود و موافقت‌ها کسب شود.
محمدی‌بخش تاکید کرد: باید توجه داشت هماهنگی‌ها با عربستان برای پروازهای حج تمتع در سطح عالی بود و ١۵۶٠ پرواز در طی ایام حج تمتع بدون مشکلی انجام شد و امیدواریم این هماهنگی‌ها در برقراری پرواز حج عمره هم انجام شود و موافقت‌ها صادر شود. 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بحث دریافت مجوزهای پرواز حج عمره مشکلات سیاسی بین دو کشور مطرح نیست، افزود: مذاکرات پی در پی انجام شده و اگر مشکلات سیاسی وجود داشت، امکان انجام و اعزام حج عمره برای ایران مطرح نمی‌شد و تنها دلیل تعویق پروازهای حج، انجام روال اداری برای صدور مجوزها است. 
رییس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که برقراری پرواز مستقیم  تهران-ریاض هم مشمول این فرایند اخذ مجوزها خواهد بود و آیا مذاکرات درباره آن هنوز در جریان است؟ اظهار داشت: مذاکرات انجام پروازهای تهران-ریاض از کانال متفاوت و دیگری دنبال می‌شود و مذاکرات برای انجام پروازهای مستقیم غیر حج بین دو کشور در حال انجام و پیگیری است و پس از پروازهای عمره، پیگیری‌ها برای انجام پرواز مستقیم بین دو کشور دنبال می‌شود و در اولویت قرار دارد. البته باید توجه داشت که مسیر پیگیری‌ها برای انجام پرواز مستقیم بین دو کشور از مذاکرات برای انجام پروازهای حج عمره متفاوت است.
انتهای پیام/
تعویق پروازهای حج عمره مشکل سیاسی ندارد/ پیگیری‌ها برای انجام پرواز مستقیم تهران-ریاض نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار