مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان خبر داد:

وقوع ۱۸ حادثه و بلایای طبیعی در زنجان

1398/10/09 - 13:30 - کد خبر: 10742 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان از وقوع ۱۸ حادثه و بلایای طبیعی در زنجان خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از مهر، توحید سلیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در محل استانداری زنجان با اشاره به قانون جدید ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، گفت: بعد از ابلاغ این قانون، شاهد پر شدن ۸۰ درصد از خلاءهای قانونی در مدیریت بحران هستیم.
وی از پنجم دی‌ماه به‌عنوان روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی یاد کرد و افزود: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری، شاهد برگزاری برنامه‌های مختلفی از جمله مانورهایی در این رابطه بودیم که در استان برگزار شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با یادآوری اینکه شاهد تغییراتی در قانون مدیریت بحران کشور هستیم، تصریح کرد: این قانون جدید از چهارم شهریورماه امسال ابلاغ شده و باعث شده است که در فعالیت‌هایی که در عرصه بحران صورت می‌گیرد، شاهد رویکردهای جدیدی باشیم.
سلیمی با اشاره به اینکه اعمال این قانون جدید باعث پر شدن ۸۰ درصد از خلاءهای موجود در قانون قبلی شده است، ادامه داد: با توجه به اینکه در قانون جدید، برای همه دستگاه‌های اجرایی تکلیف معین شده، به همین خاطر می‌توان از این قانون به عنوان یک قانون جامع یاد کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه با اجرای قانون مذکور که به نوعی نخستین قانون جامع مدیریت بحران کشور تلقی می‌شود، می‌توان مشکلاتی که در حوزه مدیریت بحران وجود دارد را از پیش رو برداشت، اظهار کرد: قانون جدید مدیریت بحران دارای ۲۶ فصل است.
سلیمی با یادآوری اینکه بیشترین حوادثی که در استان زنجان رخ داده، مربوط به آتش‌سوزی بوده و در کل از ۳۱ مورد حوادث و بلایای طبیعی در کشور، ۱۸ مورد در استان زنجان رخ می‌دهد، یادآور شد: تا به امروز ۲۷ جلسه در استان زنجان به دو صورت عادی و فوق‌العاده و اضطراری برگزار شده است.
وی نام جدید مدیریت بحران را ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران دانست و بیان کرد: علاوه بر همه موارد ذکر شده، این نکته نیز حائز اهمیت است که تعریف واحد درسی آمادگی در مقابل حوادث و سوانح از سوی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در این قانون، الزامی شده است.
سلیمی خسارت وارده به استان به واسطه بلایای طبیعی از سال ۷۰ تاکنون را پنج هزار میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد خسارت‌هایی که به واسطه بلایای طبیعی در استان اتفاق افتاده، مربوط به بخش کشاورزی بوده است.
انتهای پیام/
وقوع ۱۸ حادثه و بلایای طبیعی در زنجان خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار