جاویدان خبر داد:

سابقه درخشان آذربایجان شرقی در ورزش بانوان

1402/11/04 - 09:07 - کد خبر: 107418 نسخه چاپی

نصر: معاون امور توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: بانوان ورزشکار استان در تاریخ بعد از انقلاب نشان دادند که در حوزه های مختلف بخصوص در ورزش قهرمانی نه تنها محدودیتی ندارند بلکه قادرند در میادین بزرگ جهانی حضور درخشانی داشته باشند.

به گزارش نصر، لیلا جاویدان معاون امور توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان با اشاره به حضور پرافتخار بانوان در میادین بزرگ جهانی اظهار داشت: بررسی عملکرد بانوان ورزشکار ایرانی نشان می دهد این حوزه در سال های اخیر علاوه بر تغییرات، رشد قابل توجهی را نیز داشته است.
بانوان ورزشکار استان در تاریخ بعد از انقلاب نشان دادند که در حوزه های مختلف بخصوص در ورزش قهرمانی نه تنها محدودیتی ندارند بلکه قادرند در میادین بزرگ جهانی حضور درخشانی داشته باشند.
وی در ادامه افزود: آذربایجان شرقی در حوزه بانوان کارنامه درخشانی داشته و پس از حضور لیدا فریمان به عنوان اولین بانوی پرچمدار ایران در تاریخ المپیک، پرچم داری بانویی دیگر از این استان در مسابقات المپیک زمستانی جوانان برای نخستین بار در تاریخ ورزش استان بسیار مهم و ارزشمند است.
جاویدان با اشاره به حضور دو بانوی ورزشکار استان برای نخستین بار در المپیک زمستانی خاطرنشان کرد: امسال تعداد کاروان ایران در مسابقات المپیک زمستانی پنج ورزشکار بود که از این تعداد سهم استان آذربایجان شرقی سه ورزشکار به نام های ملیگا زارعی، امیرمحمد ابوالحسن زاده و پرستو آبسالان بود که نکته جالب آن حضور دو بانوی ورزشکار از استان در این رقابت ها بود که نشان دهنده حضور موثر بانوان استان در رویداد های بزرگ جهانی است.
معاون امور توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان در پایان تصریح کرد: حضور بانوان ورزشکار در رویداد های بزرگ موجب انگیزه بخشی به ورزشکاران دیگر می شود و این اتفاق مهم زمینه حضور علاقه مندان به ورزش را در بخش مختلف فراهم می سازد که این امر بسیار امیدوار کننده می باشد.
انتهای پیام/
سابقه درخشان آذربایجان شرقی در ورزش بانوان حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار