گروه موسیقی ایرانی ققنوس برگزار می کند:

سایه ای در آینه بی روح موسیقی تبریز 

1402/11/06 - 11:48 - کد خبر: 107413 نسخه چاپی

نصر: مدیر آموزشگاه ققنوس می گوید: سمت و سوی جامعه از نظر ارائه موضوعات فرهنگی به بیراهه پرت شده است. ما باید در حیطه فرهنگ جهت سالم سازی متریال های هنری ضعیف گام برداریم. دارایی های واقعی باید سرمایه گذاری و مراقبت شوند در حالی که در اوضاع کنونی آثار شاخص و تاثیر گذار راه به جایی نمی برند.

به گزارش نصر، «شهرام آبرومند» هدف از برگزاری کنسرت موسیقی زنده ایرانی را این چنین تشریح کرد: ما به جهت دفاع از تجربه سالها تلاش و  اشتیاق مان حرفه ای و جدی کار می‌کنیم. آموزشگاه را در همین جهت تاسیس کردیم تا موجب یک سری اتفاقات متنوع بشود و در عرصه های جدی حضور پیدا کنیم. با توجه به این که اغلب گروه های بومی چندین سال است که روی صحنه نرفته اند و اعتماد مخاطب هم به این گروه ها مشکوک تر شده است. با ارزیابی گروه خودمان، خواستیم با اشتیاق در این راه پیش برویم. طبیعتا حمایت از هیچ ارگان دولتی نیست و این اشتیاق کاملا شخصیست. 
 مدیر آموزشگاه ققنوس گفت: آموزشگاه ققنوس دو سال است که قعالیت حرفه ای خود را در قالب آموزشگاهی آغاز کرده است. اساتید ما تحصیل کرده موسیقی اند و شاخصه مهم آنها در زمینه آرتیست حرفه ای بودن، این است که سال ها تجربه دارند و شجاعت اظهار حرفه شان در آنها زیاد است. در گروه موسیقی کنسرت، اساتید همین آموزشگاه هم حضور دارند. 

هنر باید مداومت داشته باشد
وی افزود: هنرمندان حاضر در کنسرت از ژانر پاپ و کلاسیک گلچین شده اند. تک تک افراد آرتیست اند و در صحنه حضور دارند. تفاوت اجرای صحنه ای در این است که هنرمند، توانایی و دانسته هایش را باید بتواند ابراز کند و از این نظر سخت است.قبلا با گروه های رودکی، ماهور، جاویدساز و صنم کنسرت داده ایم ولی اینبار با انگیزه ارتقای توانمندی و اندوخته ها در این مسیر گام بر می‌داریم.

تاخت و تاز اجراهای بی کیفیت
وی اذعان داشت: عزیزان از تهران آمده، روز به روز خالی تر از مفهوم هربار می آیند و می‌روند. اتفاقات پوچ با هدفی بیزینسی رقم می‌خورند. در بیان مضرات این اتفاقات همین بس که سلیقه مردم در زمینه موسیقی تضعیف و به دور از هنر اصیل شده است. حتی خوانندگان اصیل ایرانی هم با سبقه تالیف و قدمت هنر، امروز به دور از استاندارد های اصیل به روی صحنه می‌رود و بازار گرمی در این عرصه ریشه دوانده که این دردناک است.
وی امیدواری را شرط ماندگاری خواند و افزود: بمباران آثار ضعیف خیلی ناامید کننده است و امیدواری من تنها از سمت خودمان بر می آید. سمت و سوی جامعه از نظر ارائه موضوعات فرهنگی به بیراهه پرت شده است. ما باید در حیطه فرهنگ جهت سالم سازی متریال های هنری ضعیف گام برداریم. دارایی های واقعی باید سرمایه گذاری و مراقبت شوند در حالی که در اوضاع کنونی آثار شاخص و تاثیر گذار راه به جایی نمی برند. آنچه از فرهنگ ما باقی خواهد ماند، این نیست که امروز در جریان است. باید فضایی باشد که هنرمندان با هنر اصیل پا پیش بگذارند.
وی به تاکید جمله «هنر نزد ایرانیان است» را بیان کرد و افزود: کیهان کلهر و محمدرضا شجریان، از هنرمندان اصیل این حوزه کسانی هستند که جوایز ارزنده جهانی گرفته اند که حاصل دسترنج اعصار بوده ولی امروز محال است که با این رویه غیر حرفه ای شاهد چنین اخباری باشیم! هویت ما نشان شده است و این هویت به قدری برایم جدی است که حاضرم با همه ی کم لطفی ها در شهر تبریز، در شهر آبا اجدادیم بمانم و در این راه تلاش کنم. 
این گزارش حاکی است، شهرام آبرومندآذر خواننده تبریزی موسیقی سنتی ایرانی، متولد 1352 است و  فعالیت خود را از سال 1374 به همراه گروه رودکی در تبریز آغاز کرده است. در این اجرا بابک کیهان با تنبک، احمد محمدی نی، سجاد شجاعی سنتور، مهدی سالک بم تار، بهزاد گلشنی با کمانچه، پارسا لیث آذر  تار،  شهریار نورسی عود و بهنام فرزین با دف و سازهای کوبه‌ای، شهرام آبرومند را همراهی می‌کنند. گروه موسیقی ایرانی ققنوس با نام  «سایه ای در آینه» از ۵ بهمن ماه به روی صحنه آمفی تئاتر پتروشیمی تبریز می‌رود. 
انتهای پیام/ 
سایه ای در آینه بی روح موسیقی تبریز  فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار