وزیر کشور تاکید کرد؛

آذربایجان قلب تپنده و نقطه محوری در اقتصاد ایران است

1402/11/03 - 19:57 - کد خبر: 107400 نسخه چاپی

نصر: وزیر کشور در آئین معارفه استاندار جدید آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت های بزرگ صنعت و اقتصاد آذربایجان شرقی،گفت: آذربایجان شرقی قلب تپنده و نقطه محوری در اقتصاد ایران است و مرکز دیپلماسی در بین کشور های همسایه است. اینجا خطه عاشورایی است و استاندار جدید هم مدیر جهادی است.

به گزارش نصر، احمد وحیدی بعد از ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه استاندار جدید آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از تلاش های مرحوم زین العابدین رضوی خرم، استاندار آذربایجان شرقی، افزود: مرحوم سردار خرم تا آخرین روز با روحیه ای خستگی ناپذیر تلاش کرد و آثار و دستاوردهای خوبی از دوره خدمت خود بر جای گذاشت. مرحوم خرم یک استاندار جهادی بود و توقف و بن بست در کار جهادی ها معنا ندارد و اکنون یک استاندار با دانش، جوان و جهادی دیگر کار را ادامه خواهد داد.
وی با قدردانی از تلاش ها و حمایت های نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه تبریز از مدیریت استان، ادامه داد: انصافاً آیت الله آل هاشم همواره پشتیبان دولت و مدیریت استان بوده اند و از مرحوم سردار خرم هم پشتیبانی کردند و پس از فوت ایشان هم زحمت های زیادی برای گرامیداشت آن مرحوم و مدیریت امور به نحو احسن کشیدند و من از تلاش ها و حمایت های ایشان قدردانی می کنم. وجود امام جمعه محبوب تبریز در این استان نعمت بزرگی است و ما همواره از راهنمایی های ایشان استفاده کردیم.
وزیر کشور اظهار کرد: به واسطه حضور حاج آقای آل هاشم یکپارچگی و اتحاد را در استان شاهد هستیم و خدا را شکر می کنیم که از چنین روحانیت متعهد، مردم دوست و انقلابی برخوردار هستیم و همه ما افتخار می کنیم زیر پرچم انقلاب و روحانیت معظم خدمت می کنیم.
وی در ادامه به پیروزی های مقاومت اسلامی در فلسطین اشاره کرد و با بیان اینکه ما ترسی از شهادت نداریم، گفت: پیروزی اسلام مقابل کفر وعده الهی است و ما نزدیک قله هستیم و نباید به آن شک کرد. مقاومت غزه مقابل ارتش تا بن دندان مسلح اسرائیل، نشانه تحقق صدق وعده الهی و پیروزی است.
وحیدی به مبارزات یمنی ها با اسکتبار جهانی هم اشاره کرد و گفت: توقف در این شرایط و ناامیدی ممنوع است و باید حرکت مقتدرانه داشته باشیم. امروز ملت ما بیدار و تسلیم ناپذیر است، دولت هم در میدان است و تمام ارزش های عزت آور را دنبال می کند چون دولت عین مردم و برآمده از خود آنهاست.
وزیر کشور در ادامه با اشاره به بیان رهبر انقلاب که امروز ملت ایران در قله قرار دارد، اظهار داشت: در چنین وضعیتی توقف مطلقا ممنوع است و ناامیدی منتفی است و حرکت جهادی مستمر امیدوارانه برای ترسیم آینده رو به جلو باید با سرعت انجام گیرد، زیرا همان‌طور که رهبری فرمودند ما در پیچ تاریخی هستیم.
وحیدی افزود: امروز با ندای بلند رهبر معظم انقلاب، ملت ما بیدار و تسلیم‌ناپذیر هستند و این در واقع واقعیت انقلاب ماست.
وی در ادامه به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: انتخابات نماد مردم سالاری دینی و نقطه تعیین کننده مهمی است و حضور یکپارچه ملت ایران در انتخابات حتما دشمن‌شکن خواهد بود.
وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به انتخاب استاندار جدید آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: آقای مالک رحمتی مدیری جوان و فرهیخته است که در حوزه سیاسی و اقتصادی صاحب نظر است.
وحیدی افزود: آقای رحمتی اهل تعامل، خوش‌رو و خوش‌فکر است و در سازمان خصوصی‌سازی کارهای ارزشمندی انجام داده است و در این مدت کوتاه 60 هزار میلیارد تومان از محل قانون جدید مولدسازی برای احیا آماده کرده بود و ما به سختی وزیر محترم اقتصاد را برای آوردن ایشان به آذربایجان شرقی راضی کردیم.
وی در ادامه به ظرفیت های بزرگ صنعت و اقتصاد آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی قلب تپنده و نقطه محوری در اقتصاد ایران است و مرکز دیپلماسی در بین کشور های همسایه است. اینجا خطه عاشورایی است و استاندار جدید هم مدیر جهادی است.
وزیر کشور تاکید کرد: رییس جمهور بر توسعه استان تاکید دارد و مصوبات سفر باید پیگیری شود بر این اساس نباید هیچ فرصتی را از دست بدهیم تا نیازها و کمبودهای مردم استان سریع رفع شود.
وحیدی یادآور شد: ما خادم مردم هستیم و نگاه از بالا به پایین در مسئولان نسبت به مردم نباید وجود داشته باشد. کسی که مسئول است در واقع خادم مردم است.
وزیر کشور در پایان با آرزوی موفقیت برای استاندار جدید آذربایجان شرقی گفت: ایجاد هیات‌های اندیشه‌ورز مردمی و مشورت گیری از آنها باید در بین مسئولان پدید آید و این روحیه مردم مداری است که در واقع مردم سالاری دینی را محقق می‌کند.
انتهای پیام/
آذربایجان قلب تپنده و نقطه محوری در اقتصاد ایران است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار