عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

افزایش مالیات بر ارزش افزوده «آثار تورمی» دارد

1402/11/03 - 15:38 - کد خبر: 107387 نسخه چاپی

نصر: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت و کمیسیون تلفیق اشتباه کردند و نباید درآمد حاصل از یک درصد افزایش مالیات بر ارزش افزوده را به حقوق بازنشستگان گره می‌زدند.

به گزارش نصر، «محسن زنگنه» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده کشور، گفت: دولت در اصلاحیه لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اشتباهی انجام داد که متأسفانه این اشتباه در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس هم انجام شد و این بود که درآمد حاصل از یک درصد افزایش مالیات بر ارزش افزوده را به حقوق بازنشستگان گره زدند.
وی افزود: مجلس از آنجایی که به دنبال افزایش حقوق بازنشستگان است، با افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده موافقت کرد تا منابع همسان‌سازی تأمین شود، با اینکه ما می‌توانستیم منابع دیگری را در بودجه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر بگیریم.
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش مالیات بر ارزش افزوده، هم اثرات مستقیم تورمی دارد و هم اثرات تورمی انتظاری خواهد داشت. متأسفانه دوستان دولت تصور می‌کنند که با این کار، منابع بودجه را اضافه کردند اما دولت خودش بیشترین مصرف‌کننده است و باید بداند که از تورمی که از این محل ایجاد می‌شود، عملاً به همان میزان به هزینه‌های خود دولت و شرکت‌های دولتی اضافه خواهد شد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: از سوی دیگر، افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده آثار اجتماعی دارد و همه می‌گویند که یک درصد مالیات بر ارزش افزوده برای حقوق بازنشستگان اضافه شد که به اعتقاد من این اقدام کج‌سلیقگی دولت و کمیسیون تلفیق بودجه بود.
انتهای پیام/
افزایش مالیات بر ارزش افزوده «آثار تورمی» دارد خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار