ریئس هیئت کوه نوردی آذربایجان شرقی؛

هشدار جوی صعود باشگاه های حرفه ایی کوه نوردی آذربایجان شرقی به سبلان را لغو کرد

1402/11/02 - 20:04 - کد خبر: 107333 نسخه چاپی

نصر: ریئس هیئت کوه نوردی آذربایجان شرقی: اولویت قراردادن دانش و ایمنی در صعودها زمینه ساز توسعه صحیح ورزش کوه نوردی،لذت بردن از فعالیت در این رشته ورزشی و سبب جلب اعتماد خانواده ها جهت حضور بدون دغدغه عزیزانشان در باشگاه ها و فعالیت های کوه نوردی است.

به گزارش روابط عمومی هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی آذربایجان شرقی؛میرعلی آقاسیدی اقدام حرفه ایی باشگاه های کوه نوردی استان در لغو برنامه های این هفته خود به قله سبلان که در پی اعلام هشدار هواشناسی روی داد را مسئولانه و هوشمندانه خواند و اظهار کرد: تصمیم گیری درست و احساس مسئولیت مدیران باشگاه های استان در قبال جان همنوردان خود که در شرایط آب وهوایی ناپایدار و اعلام هشدار جوی این صعودهای زمستانی مخاطره آمیز را لغو کردند نشان دهنده نگاه حرفه ایی مدیران این باشگاه ها را دارد .
سیدی با تقدیر و تمجید از تصمیمات باشگاه ها جهت لغو این نوع  صعودها تصریح کرد:صعود زمستانی با ریسک بالا درکولاک شدید و در شرایط هشدار جوی هیچگونه اعتبار ورزشی نداشته باعث افتخار هم نیست و فقط باعث ایجاد هزینه های بالای جانی،امدادی و منابع زیستی میشود.
رئیس هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی استان دانش و تعهد را از مهمترین فاکتورهای مدیران باشگاه های حرفه ایی دانست و گفت:شاخصه باشگاه های حرفه ایی وجود یک تیم قوی مدیریتی است که با برنامه ریزی های هوشمندانه و هدفنمد در جهت آموزش و تدوین برنامه صعودی نگاه ویژه و متعهدانه ایی به جامعه نیز دارند چرا که  اولویت قراردادن دانش و ایمنی در صعودها زمینه ساز توسعه صحیح ورزش کوه نوردی،لذت بردن از فعالیت در این رشته ورزشی و سبب جلب اعتماد خانواده ها جهت حضور بدون دغدغه عزیزانشان در باشگاه ها و فعالیت های کوه نوردی است.
وی افزود:گذراندن دوره های آموزشی معتبر، آمادگی جسمانی بالا، داشتن تجهیزات مناسب و همراهی با باشگاه های حرفه ایی گام نهادن بر روی برف را در کوهستان لذت بخش و دیدن زیبایی های طبیعت از قله ها را مستمر و خاطره انگیز باقی خواهد گذاشت .
گفتنی است در پی اعلام وضعیت هشدار جوی در پایان این هفته در قله سبلان تعدادی از باشگاه ها استان از جمله کی ۲ و  لوتسه  که قصد صعود به این قله را داشتند برنامه خود را لغو کردند. باشگاه اورست نیز هفته گذشته و با توجه به شرایط مساعد جوی موفق به صعود این قله شده بود.
انتهای پیام/
هشدار جوی صعود باشگاه های حرفه ایی کوه نوردی آذربایجان شرقی به سبلان را لغو کرد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار