امام جمعه تبریز:

توصیه های امام جمعه تبریز به دانش آموزان

1402/11/02 - 16:04 - کد خبر: 107320 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در جمع دختران دانش آموز به انتخابات مهم و سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در یازده اسفند اشاره کرد و گفت: درست است که به سن رای دادن نرسیده اید اما در روز انتخابات، این رویداد مهم را به اولیای خود یادآوری کنید و دست آنها را بگیرید و پای صندوق های رای بروید.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم روز دوشنبه در جشن تکلیف دانش آموزان دختر مدارس دولتی و غیردولتی تبریز با عنوان "جشن فرشته ها" با حضور پنج هزار نفر در مصلی حضرت امام خمینی این شهر برگزار شد، ادامه داد: این انتخابات مهم است و همه آنهایی که به سن قانونی رسیده اند باید در این انتخابات شرکت کنند.
وی با بیان اینکه رسیدن به سن تکلیف، یکی از شگفت انگیزترین دوران عمر انسان است، خطاب به دانش آموزان حاضر گفت: به حرف پدر و مادرتان گوش کنید و در خواندن نماز پیشقدم شوید.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: همزمانی جشن تکلیف دختران حاضر در این مراسم با میلادجوان ترین امام شیعیان حضرت جواد (ع)، اهمیت این جشن را چند برابر کرده است و خوشحالم که در این جشن شیرین و زیبای عبادت شما حضور دارم.
وی خطاب به دانش آموزان ادامه داد: امروز به سنی رسیده اید که خداوند بزرگ با آن همه عظمت و جلال، با شما حرف می زند صدای شما را می شنود و شما را مخاطب قرار می دهد و به تکلیف سرافراز می کند.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: امروز شما از عالم کودکی خارج و جزو بزرگسالان می شوید و نماز بر شما واجب می شود از این رو، آن را قدر بدانید و با یادگیری فرائض دینی، بنده ای صالح برای خداوند باشید.
وی گفت: دل های شما دختران عزیز، پاک و روحتان صاف است و هر دعایی نزد خدا بکنید مستجاب می شود پس برای اسلام و کشورمان و آبادی و آزادی هرچه بیشتر کشورمان دعا کنید.

دانش آموزان به توصیه های رهبری عمل کنند
معاون وزیر آموزش و پرورش که در این مراسم حضور یافته بود با تبریک این روز به دانش آموزان حاضر، از آنها درخواست کرد تا به توصیه های رهبر معظم انقلاب به طور جدی عمل کرده و این توصیه های را همواره در زندگی خود بکار گیرند.
احمد محمودزاده اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب همواره دانش آموزان را به تحصیل، تهذیب و ورزرش توصیه کرده اند و این نشان از توجه ویژه ایشان به نسل جوان و ضروریات زندگی امروزی دارد.
وی ادامه داد: دانش آموزان باید با تحصیل علم، به جریان پرشتاب علم در کشور کمک کنند و با مسلح کردن خود به علم روز دنیا، کشور را در مسیر رشد و ترقی قرار دهند.
محمودزاده بیان کرد: تهذیب در کنار تحصیل نیز مورد توجه رهبر انقلاب است به این معنی که دانش آموزان باید در کنار علم آموزی، سلامت فکری و معنوی خود را نیز تقویت کنند و با انس گرفتن با قرآن و نماز و خواندن کتاب های خوب، به این مهم دست یابند.
وی، سلامت جسمی و بدنی را لازمه دو توصیه قبلی عنوان کرد و گفت: تغذیه مناسب و تحرک کافی، باید مورد توجه دانش آموزان، اولیا و مربیان قرار گیرد و یقین بدانید اگر دانش آموزان به این سه توصیه مهم رهبر فرزانه انقلاب عمل کنند شاهد کشوری مترقی و آباد و آزاد خواهیم بود.
در این جشن معنوی که امروز دوشنبه در تبریز برپا شد دانش آموزان دختر حاضر در مصلی تبریز رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفتند و نخستین نماز خود را به طور جماعت و با امامت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز به جا آوردند.
انتهای پیام/
توصیه های امام جمعه تبریز به دانش آموزان خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار