ارتباط الکتریکی بین ایران، ترکیه و اتحادیه اروپا فراهم شد/ امکان صادرات برق تجدیدپذیر

1402/11/02 - 14:05 - کد خبر: 107304 نسخه چاپی

نصر: وزیر نیرو‌از فراهم شدن امکان صادرات برق تجدیدپذیر خبر داد و گفت: تولیدکنندگان برق تجدیدپذیر هم می‌توانند برق صادر کنند.

به گزارش نصر، علی‌اکبر محرابیان در مراسم افتتاح نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر از امکان اتصال برقی بین ایران و ترکیه و از آن طریق با اتحادیه اروپا خبر داد و گفت: تولیدکنندگان برق تجدیدپذیر هم می‌توانند برق صادر کنند.
وی افزود: خطوط لازم بین ایران و ترکیه احداث شده و آزمایش‌های لازم را با موفقیت انجام داده است.
وزیر نیرو گفت: بر این اساس از این به بعد امکان صادرات برق ایران به بازار ترکیه و از آن طریق اتحادیه اروپا فراهم شده است.
وی همچنین از فراهم شدن امکان صادرات برق تجدیدپذیر خبر داد و گفت: تولیدکنندگان برق تجدیدپذیر هم می‌توانند برق صادر کنند. 
وزیر نیرو با اعلام اینکه اعتبار لازم برای احداث سد بختیاری تامین شده است، گفت: این سد بلندترین سد ایران است که به دست متخصصان داخلی ساخته خواهد شد.
وی افزود: کار احداث این سد در ۱۰ سال اخیر متوقف شده بود.
محرابیان ادامه داد: اکنون و در دولت سیزدهم اعتبار لازم برای احداث سد بختیاری تامین شده و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
وی این سد را بلندترین سد ایران دانست که به دست متخصصان داخلی احداث خواهد شد و گفت: متخصصان صنعت آب ایران اکنون در  در کشور تاجیکستان در حال کمک به توسعه سد بزرگ این کشور هستند.
وزیر نیرو این موضوع را نشان از توانمندی بالای سدساز داخلی عنوان کرد.
وی سد راغون تاجیکستان که متخصصان ایرانی در حال ساخت آن هستند را مورد اشاره قرار داد و گفت: سد بختیاری نیز مانند سد راغون بلندترین سد ایران خواهد بود.
انتهای پیام/
ارتباط الکتریکی بین ایران، ترکیه و اتحادیه اروپا فراهم شد/ امکان صادرات برق تجدیدپذیر ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار