وزیر صمت:

مرکز رصد فناوری‌های نوین صنعتی برای توسعه کسب و کارها تاسیس شود

1402/11/02 - 13:58 - کد خبر: 107303 نسخه چاپی

نصر: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مرکز دیده‌بانی با هدف سنجش استعدادها در هر منطقه و رصد فناوری‌های نوین صنعتی در راستای توسعه کسب و کارها تاسیس شود.

به گزارش نصر، عباس علی‌آبادی امروز در بیست و ششمین دوره همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران در مرکز همایش‌های صدا و سیما اظهار داشت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برای تاسیس این مرکز، همه امکانات وزارت صمت صنایع را بسیج کند.
وزیر صمت افزود: توسعه صنعتی ما بیشتر در قالب اقدامات فرصت‌طلبانه اتفاق افتاده است به همین جهت معمولاً شاهد ورود فناوری‌هایی هستیم که عمرشان تمام شده است.
وی تاکید کرد: اعتقاد ندارم که همه شرکت‌های نیمه‌تعطیل باید احیا شود؛ چراکه عمر یک‌سری از فنّاوری‌ها تمام شده و زیرساخت‌های آن نیست؛ ضمن اینکه هزینه‌های حمل بیشتر از هزینه‌های تولید است. از این رو در ایدرو رصد فناوری‌ها را باید مورد توجه قرار گیرد و صلاحیت‌سنجی فناوری‌ها صورت گیرد.
علی‌آبادی با بیان اینکه در همه جای دنیا فساد وجود دارد، گفت: باید مرام‌نامه برای مدیران پاکدست و جسور توسط تمانی سازمان‌ها و مراجع ذی‌ربط وزارت صمت با همکاری سازمان بازرسی کل کشور تدوین شود و از ظرفیت مدیران پاکدست در حوزه صنعت و تولید بهره برد.
وزیر صمت با بیان اینکه باید جدی‌تر به توسعه کشور مبتنی بر صنعت فکر کنیم، تاکید کرد: باید به سمت صنعتی شدن صنایع حرکت کرد؛ اکنون آب گران‌قیمت را به صنایع کشور می‌دهیم و یا از پساب به صنایع اختصاص می‌دهیم.
وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان مهمی است که در حوزه صنعتی باید مورد توجه قرار گیرد.
علی‌آبادی با اشاره به اینکه جهت‌دهی رشد صنعتی پایدار بر اساس صادرات محور است، گفت: نیاز است شرکت‌های بزرگ در عرصه بین‌المللی حضور پیدا کرده و به رقابت بپردازند.
وزیر صمت ادامه داد: تشکیل سرمایه یکی از مهم‌ترین مسایل شرکت‌هاست، همچنین منبع انسانی بزرگ‌ترین سرمایه کشور است که بانوان نصف جمعیت کشور هستند.
وی با اشاره به اینکه رتبه‌بندی شرکت‌های برتر برای شفاف‌سازی فضای کسب و کار و میزان اثرگذاری مهم است، گفت: امسال در رتبه‌بندی ۵۰۰ شرکت، ۶۱ شرکت دانش بنیان حضور داشتند؛ همچنین در یکصد شرکت برتر، پنج شرکت دانش بنیان است.
علی‌آبادی خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، فناوری‌های شیمیایی، ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته، برقی‌سازی، داروسازی و تجاری‌سازی حایز رتبه‌های خوبی شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد خوبی داشته است.
انتهای پیام/
مرکز رصد فناوری‌های نوین صنعتی برای توسعه کسب و کارها تاسیس شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار