رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان؛

سامانه بارشی به آذربایجان‌شرقی برمی‌گردد

1402/11/02 - 10:00 - کد خبر: 107263 نسخه چاپی

نصر: رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز دوشنبه با گذر امواج تراز میانی جو سامانه بارشی به استان برمی‌گردد.

به گزارش نصر، امیدفر گفت: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره ای فعالیت متناوب سامانه بارشی تا شب چهارشنبه در استان آذربایجان شرقی ادامه می‌یابد.
وی با بیان اینکه از روز سه شنبه دمای هوا استان به صورت محسوس کاهش می‌یابد اظهار کرد: فعالیت این سامانه موجب افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید، بارش برف و باران و مه می‌شود.
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: احتمال لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، مه گرفتگی، سقوط بهمن و کولاک برف وجود دارد بنابراین رانندگان، مسافران و کوهنوردان از رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی پرهیز کنند.
امید فر خواستار احتیاط در تردد‌های جاده‌ای به ویژه در مناطق کوهستانی، صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی، آمادگی برای نمک پاشی و برف روبی، اطمینان از سلامت فنی خودرو‌ها برای رفتن به مناطق کوهستانی و همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و لباس گرم شد.
وی یادآور شد: با توجه به وزش تندباد‌های لحظه ای، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلو‌های تبلیغاتی و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد بر این اساس محکم کردن سازه‌های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده ضروری است.
انتهای پیام/
سامانه بارشی به آذربایجان‌شرقی برمی‌گردد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار