هشدار نارنجی؛

تشدید سامانه بارشی از سه شنبه در آذربایجان شرقی

1402/11/01 - 17:46 - کد خبر: 107240 نسخه چاپی

نصر: با ورود سامانه بارشی از فردا به مناطق مختلف آذربایجان شرقی، از روز سه شنبه این موج بارشی تشدید می شود.

به گزارش نصر، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، از روز دوشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد استان شده و موجب بارش برف و باران و مه گرفتگی در نواحی مختلف آذربایجان شرقی می شود.
این موج بارشی در روز سه شنبه به اوج خود می رسد و تا عصر روز چهارشنبه فعال خواهد بود.
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی در این خصوص گفت: از روز دوشنبه با گذر امواج تراز میانی جو، سامانه بارشی به این استان برمی‌گردد.
محمد امیدفر در گفتگو با خبرنگاران افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره ای، فعالیت متناوب این سامانه بارشی تا چهارشنبه شب در استان ادامه می‌یابد.
وی با بیان اینکه از روز سه شنبه دمای هوا استان به صورت محسوس کاهش می‌یابد، اظهار کرد: فعالیت این سامانه موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی به نسبت شدید، بارش برف و باران و مه می‌شود.
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی هشدار داد: احتمال لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، مه گرفتگی، سقوط بهمن و کولاک برف وجود دارد بنابراین رانندگان، مسافران و کوهنوردان از رفتن به منتاطق مرتفع و کوهستانی پرهیز کنند.
امیدفر، خواستار احتیاط در تردد‌های جاده‌ای به ویژه در مناطق کوهستانی، صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی، آمادگی برای نمک پاشی و برف روبی، اطمینان از سلامت فنی خودرو‌ها برای رفتن به مناطق کوهستانی و همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و لباس گرم شد.
وی یادآور شد: با توجه به وزش تندباد‌های لحظه ای، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلو‌های تبلیغاتی و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد بر این اساس محکم کردن سازه‌های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده ضروری است.
انتهای پیام/
تشدید سامانه بارشی از سه شنبه در آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار