در اختتامیه نمایشگاه نقاشی مطرح شد:

امکان بهره برداری فرهنگی از خانه های تاریخی فراهم شود

1402/10/30 - 17:18 - کد خبر: 107167 نسخه چاپی

نصر: نمایشگاه نقاشی مربیان آموزشگاه های هنری آراد (شعبه مرکزی)، گونش و دلسا در فرهنگسرای خانه قدیمی نیکدل در محل میدان ساعت، کوی مقصودیه برگزار شد.

به گزارش نصر، داوود پناهی، نمایشگاه گردان این مجموعه، یکی از کاریکاتوریست‌ها و عضو انجمن کاریکاتور تبریز است و از سابقه این آموزشگاه گفت: در سال ۱۳۸۸ آموزشگاه آراد (شعبه مرکزی) در تپلی باغ تبریز افتتاح شده و به صورت تخصصی برای کودکان بزرگسالان فعالیت کرده است.
وی در گفتگو با نصر می گوید: نزدیک ۱۵ سال است که این آموزشگاه تاسیس شده و ما سعی کردیم با برنامه‌های فرهنگی هنری مختلف اعم از گالری ها و ورکشاپ ها، فعالیتمان را در سطح شهر گسترش دهیم. 
پناهی افزود: از فرهنگسرای خانه نیکدل برای برگزاری اولین گالری در این محل با ما تماس گرفته شد و ما تصمیم گرفتیم با آثار فاخر اساتیدمان، گالری این محل ارزشمند را افتتاح کنیم.
 

وی ادامه داد: مربیانی که در این شعب فعالیت می‌کنند آثار متنوع رنگ روغن، مداد رنگی، سیاه قلم، نقاشی خط، خوشنویسی، کالیگرافی، کاریکاتور و ... را در اینجا به نمایش گذاشته اند. 
مدیر و موسس آموزشگاه آراد افزود: به نوعی تلاش کرده ایم با شعب مختلف، زمینه شغلی و کار آفرینی در این فضا ایجاد کرده و مربیانی را که در آموزشگاهمان دوره دیده اند، وارد فضای کاری کنیم.
 

وی در خصوص فضای فعالیت های هنری تبریز گفت: بسته به مدیر و مسئولی حوزه فرهنگ و هنر، این عرصه گاهی برای ما هنرمندان تنگ و تاریک می‌شود. چنان که شایسته نام تبریز باشد، مکانی برای نمایش آثار هنرمندان و برگزاری گالری های فاخر نداریم. 
پناهی با اشاره به تغییر کاربری خانه نیکدل به فرهنگسرا تشریح کرد: با تحلیل استقبال هنردوستان دریافتم که این فرهنگسرا از فضای بی‌روح سایر گالری‌ها بهتر است و می توان گفت این نوعی تعامل فرهنگ و هنر است که خانه های تاریخی تبریز را هم بیشتر به بازدیدکنندگان معرفی می‌کند، حال اینکه شاهد بودیم برخی افراد کمتر با این اماکن آشنا بودند.
پناهی گفت: با حفظ حریم امن نقاشی‌های آثار باستانی روی دیوارهای این اماکن تاریخی، تبدیل آنها به گالری های هنری ایده خوبی است. 
وی در پایان ضمن تشکر از شهرداری منطقه ۸ که حامی این رویداد هنری بود، افزود: شهر تبریز شهری فرهنگی هنری است و  هنرمندان فعال زیادی هم در اینجا هستند. این مسئولانند که باید هنر و فرهنگ را گرد هم جمع کنند.
انتهای پیام/
امکان بهره برداری فرهنگی از خانه های تاریخی فراهم شود فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار