مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان؛

۷۰ پروژه آبفای آذربایجان شرقی دهه فجر بهره برداری می‌شود

1402/10/30 - 16:25 - کد خبر: 107166 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از افتتاح ۷۰ پروژه این شرکت با ۱۲ هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال همزمان با ایام دهه مبارک فجر خبرداد.

به گزارش نصر، محمد خانی گفت: در حوزه آبرسانی شهری ۱۱ پروژه شامل مخزن پنج هزار مترمکعبی شهرستان عجبشیر، مخزن یکهزار مترمکعبی شهرمهربان، اجرای خط انتقال آب شهرهریس، حفر و تجهیز چاه و احداث ایستگاه پمپاژ برای تامین آب شرب شهرهای آذرشهر و طرح ملی مسکن شهر جدید سهند و ۶ حلقه چاه در ۶ شهر استان در این ایام افتتاح می شود.
وی اظهارکرد: در حوزه آبرسانی به روستاهای استان نیز تعداد ۵۲ پروژه در ۱۱۲ روستا درقالب طرح جهاد آبرسانی و آبرسانی تک روستایی افتتاح خواهد شد.
خانی افزود: در بخش فاضلاب نیز، هفت پروژه شامل بهره برداری از بخش مایع تصفیه خانه فاضلاب تبریز (مدول ۲)، شبکه فاضلاب مسکن مهر گوگان، توسعه خط انتقال فاضلاب آذرشهر، توسعه شبکه فاضلاب شهر اهر، توسعه شبکه فاضلاب شهر سراب، خط انتقال فاضلاب منطقه گیلک‌آباد سراب و شبکه و خط انتقال فاضلاب بلوار طبیعت مراغه به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل آبفای استان یادآور شد با بهره برداری از این طرح‌ها وضعیت و کیفیت آب شرب در شهرها و روستاهای استان بهبود یافته و خدمات این شرکت گسترده تر خواهد شد.
شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در قالب یک میلیون و ۸۱۰ هزار مشترک، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری در ۷۳ شهر استان را تحت پوشش شبکه آشامیدنی و بهداشتی قرار داده است.
مصرف سالانه آب در آذربایجان‌شرقی ۲.۸ میلیارد مترمکعب است.
انتهای پیام/
۷۰ پروژه آبفای آذربایجان شرقی دهه فجر بهره برداری می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار