به مناسبت درگذشت استاندار فقید آذربایجان‌شرقی

مرحوم خرم که بود؟

1402/10/30 - 14:05 - کد خبر: 107152 نسخه چاپی

نصر: مرحوم زین العابدین رضوی خرم استاندار فقید آذربایجان شرقی بعد از ماه ها تحمل درد و رنج بیماری امروز دار فانی را وداع گفت و‌ دقایقی پیش این خبر در راس‌ خروجی رسانه ها قرار گرفت.

به گزارش نصر، زین‌العابدین رضوی خرم به سال 1345 هجری شمسی در شاهین دژ آذربایجان غربی دیده به جهان گشود.

وی فعالیت نظامی را در خلال دفاع مقدس در نیروی زمینی سپاه پاسداران آغاز کرد. خرم از ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ جانشین فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی بود، در فاصله سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۶ به‌عنوان فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی فعالیت می‌کرد و از ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ فرماندهی سپاه عاشورا آذربایجان شرقی را برعهده داشت.

شادروان خرم از زمانی که فرمانده یکی از ممتازترین و اثرگذارترین یگان‌های نظامی منطقه را عهده دار شد نامش به رسانه‌های آذربایجان‌شرقی آمد؛ سرداری که هم جانباز بود و هم‌ به عنوان مدافع حرم در سوریه مدتی اسیر شده بود.

تا اینکه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ با تصویب هیات دولت استاندار آذربایجان شرقی شد.

مدیریت یکی از مهم‌ترین؛ حساس ترین و در عین حال اقتصادی ترین استان های کشور به ایشان سپرده شد؛ از روز اول منتقدان این انتصاب را مورد نقد قرار دادند تا اینکه یکی از پرحاشیه ترین مراسم‌های معارفه کشور یکم آبان ماه همان سال در سالن همایش های مصلی امام‌خمینی (ره) رقم خورد تا حدی که رسانه‌های جهان موضوع را رسانه ای کردند.

شاید همان حواشی تا پایان عمر استاندار بر روند فعالیت‌های وی سایه انداخت اگرچه پیش بینی هم می شد انتخاب یک فرمانده توانمند نظامی در مدیریت یکی از اقتصادی ترین استانهای کشور حاشیه ساز شود ولی پیش بینی نمی شد که این حاشیه ها از لحظه معارفه کلید بخورد.

استاندار سکان استان را بر عهده گرفت و در گام نخست تعداد زیادی از جوانانی که در حلقه آشنایان خود بود را وارد ساختار مدیریتی استان کرد از بخشدار گرفته تا مدیریت برخی دستگاه های اجرایی.

این روند خود بر انتقادها افزود و فشارها به استاندار زیادتر شد به طوری که در ماه های اخیر به اذعان همراهان نزدیک استاندار؛ حتی اختیار انتصاب ها نیز از مدیر عالی استان تا حدودی کاسته شد و برخی افراد جوان حاضر در مجموعه استانداری تلاش کردند تغییراتی استراتژیک برای آینده و‌ جایگاه سیاسی خود تدبیر کنند.

تا اینکه بیماری سرطان ریه که گویا از تاثیرات جانبازی استاندار در دوران دفاع مقدس بود ؛ رو به وخامت گذاشت و از حدود یک سال پیش روند درمان و شیمی درمانی سردار خرم آغاز شد.

پزشکان معالج به استاندار استراحت مطلق حداقل به مدت یک سال تجویز کردند ولی شادروان خرم بی توجه به این تاکیدات در محل کارش حاضر شد و به بازدیدها رفت و‌ حتی در راهپیمایی اربعین در کربلا نیز با وجود محافل پر جمعیت حاضر شد .

و این آغازی شد بر وخامت بیماری مرحوم خرم تا اینکه ۱۲ دی ماه امسال حال استاندار در محل کارش رو به وخامت گذاشت و با آمبولانس به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز اعزام شد و این آخرین حضور ایشان در مجموعه استانداری آذربایجان شرقی بود.

مرحوم رضوی خرم پس از سال ها تلاش و خدمت در جایگاه های مختلف دارفانی را وداع گفت و نام اش به عنوان استاندار فقید آذربایجان‌شرقی در تاریخ ثبت شد.

روحش شاد و یادش گرامی

انتهای پیام/
مرحوم خرم که بود؟ نصر

ثبت نظر

نمایش 3 نظر

پاسخ   تبریزی   3 ماه پیش  

خداوند روحش را قرین رحمت بی انتهای خود قرار دهد
سیاسیون استان باید حواسشان به افراد یاغی که متاسفانه دست اجل امکان برخورد با آنان را از سردار گرفت باشد
یک عده بدون جایگاه واقعی سیاسی که نان را به نرخ روز میخورند و بر توسعه استان سنگ اندازی می کنند افرادی شناخته شده هستند که انشاالله استاندار جدید و مجموعه استانداری دیگر اجازه یاغیگری به اینها ندهند

پاسخ   امیرعلی   3 ماه پیش  

خدا رحمتش کنه روحشون شاد و قرین رحمت الهی
جزء معدود مدیرانی بود که سعی بر حل مشکلات می کرد و مثل استاندار قبلی کنترل از راه دور نمی‌کرد و خودش حضور داشت

پاسخ   امیررضا فلکی   3 ماه پیش  

واقعا حیف شد. خیلی مرد با غیرت و خوش رویی بود مکانش جمت
پژوهشیار