رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تبریز:

چهارمین جلسه انجمن میراث‌فرهنگی شهرستان تبریز برگزار شد

1402/10/30 - 09:56 - کد خبر: 107115 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تبریز از برگزاری چهارمین جلسه انجمن میراث‌فرهنگی به ریاست یونس فاتح فرماندار شهرستان تبریز خبر داد.

به‌گزارش نصر، سید رامین اسبقی ضمن اشاره به اهمیت مشارکت‌های مردمی و نهادهای غیر انتفاعی در حفاظت از میراث‌فرهنگی و گنجینه‌های تاریخی گفت: چهارمین جلسه انجمن میراث‌فرهنگی با محوریت بررسی رویدادهای ویژه با قابلیت ثبت در تقویم گردشگری کشور برگزار شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تبریز ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰ رویداد از استان آذربایجان‌شرقی در سامانه تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسیده است و همچنین رویدادهای ثبت شده در سامانه تقویم رویدادهای گردشگری کشور، لوح و گواهینامه ثبت دریافت کردند.
فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به عملکرد رضایت‌بخش استان آذربایجان‌شرقی در ثبت رویدادهای گردشگری گفت: جاذبه های گردشگری یک مقصد تنها به ویژگی‌های محیط طبیعی یا ابنیه، صنایع دستی و نظایر آن خلاصه نمی شود. در واقع رویدادهایی که در یک مقصد رخ می دهند خود می‌توانند به عنوان منبعی مهم برای جذب گردشگران محسوب شوند. این موضوع تا آن حد دارای اهمیت است که یک مکان از جاذبه‌های شناخته شده و مطرح دیگر کم بهره باشد، لیکن تدارک و برگزاری یک رویداد واجد اهمیت به جذب طیف وسیعی از گردشگران به آن محل بیانجامد.
انتهای پیام/
چهارمین جلسه انجمن میراث‌فرهنگی شهرستان تبریز برگزار شد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار