یادداشت/

عزم عمومی برای کاهش ترافیک تبریز | مشارکت شهروندان یک اصل حیاتی

1402/10/30 - 08:37 - کد خبر: 107111 نسخه چاپی

نصر: مشکل امروز ترافیک کلانشهر تبریز نتیجه عملکرد سازمانهای مختلف در حوزه های کنترل، زیرساخت، آموزش و قانون گذاری در گذشته است و لازم است با روش های علمی این مشکل حل شود. 

مقصر دانستن دیگران، باعث کاهش تصادفات نخواهد شد و روند فعلی باعث خطر افتادن جان شهروندان است که هر کدام عضوی از خانواده ما هستند. 
در این مدت کمتر از دو ماه ، بنده شبانه روز با پلیس راهور تبریز پای کار هستیم و همه ی مدیران استانی و شهری مصمم به حل موضوع هستند.
با توجه به پیچیدگی موضوع و دخیل بودن عوامل متعدد قانونگذاری، دولت و سازمانها و شهرداریها و ... مشکل ترافیک، نتیجه عملکرد یک یا دو مجموعه نیست که با انجام وظایف درست آن ها، مشکل حل شود. 
بنابراین برنامه ریزی دقیق برای مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک، مطالعات جامع بار و مسافر، سیاست های شهرسازی، خودروسازی، کنترل ترافیک و اعمال قانون، و زیرساخت و آموزش و سبک زندگی  ... لازم است که باید به دقت و هوشمندی لازم با استفاده از متخصصین و نخبگان این حوزه انجام شده و راه حل های عملی ارائه شده و در پیش بینی بودجه سنوات آتی اجرایی شود.
تقاضای ما از شهروندان شریف و نخبگان عزیز تبریز این است که به ما کمک کنند تا ما بتوانیم طرح‌های جدید را با استفاده از تکنولوژی های روز برای کاهش ترافیک و کاهش تصادفات و جانباختگان اجرا کنیم. 


 
با توجه به آمار تصادفات ارائه شده از سوی پلیس راهور و تلفات اعلامی از سوی اورژانس، وظیفه ایجاب می‌کند صادقانه موضوع را با مردم شریف تبریز در میان قرار داده و با همت و اراده همگانی مشکل را حل کنیم. 
شهرداری تبریز و پلیس راهور شبانه روز تلاش می‌کنند تا ایمنی شبکه معابر افزایش یافته و با کنترل ترافیک و اعمال قانون توسط پلیس راهور، آمار تصادفات کاهش چشمگیری داشته باشد. 
بنابراین با تاکید به برنامه ریزی و اجرای اصولی کارها به صورت مستمر توسط شهرداری، از شهروندان عزیز تقاضا داریم با برنامه زمانی لازم سفرهای غیرضروری خود را حذف کنند و حدالامکان از حمل و نقل عمومی استفاده کنند و به قوانین راهنمایی و رانندگی که برای ایمنی شهروندان و رانندگان تدوین شده است احترام بگذارند تا با رعایت قانونین و احترام متقابل به حقوق شهروندی خود و دیگران ، انشالله شاهد کاهش حوادث ناگوار در سطح شهر تبریز باشیم.

 محبوب عبداله‌پور ؛ مدیر عامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری تبریز
انتهای پیام/
عزم عمومی برای کاهش ترافیک تبریز | مشارکت شهروندان یک اصل حیاتی نصر

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   ABBAS   3 ماه پیش  

تا من به عنوان یک شهروند رفتار اجتماعی خودم را اصلاح نکنم، هیچ مشکل و ترافیکی در این شهر و کشور اصلاح نخواهد شد. دلیل اصلی ترافیک این شهر خود مردم هستند نه پلیس و شهرداری.
سد معبر، پارک های دو لایه و سه لایه، پارک وسط خیابان، حرکت بر خلاف مسیر خیابان های یک طرف، حرکت با سرعت پایین در لاین سرعت، سرعت غیرمجاز و ...
کجای این مواردی که بالا ذکر نمودم پلیس و یا شهرداری مقصرند؟؟!!!
پژوهشیار