مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

هوای تبریز آلوده شد

1402/10/30 - 08:13 - کد خبر: 107105 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام کرد: هوای کلانشهر تبریز در ساعات اخیر به دلیل افزایش غلضت ذرات معلق در هوا آلوده است.

به گزارش نصر، شهنام اشتری عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شاخص کنونی هوای تبریز طبق بررسی های مرکز پایش کیفی هوای حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون را برابر با عدد ۱۲۶ اعلام و اظهار کرد: این شرایط هوایی برای گروه های حساس ناسالم است.
وی ادامه داد: این در حالی است که شاخص کیفی هوای تبریز در میانگین ۲۴ ساعته گذشته بین ساعات ۱۶دیروز تا ۱۶ امروز (جمعه) بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر با عدد ۹۱ و قابل قبول بود.
اشتری با اشاره به اینکه اکنون تعداد هشت ایستگاه پایش کیفیت هوا در تبریز وجود دارد که تعداد پنج ایستگاه آن ذرات معلق و گاز موجود در هوا را پایش می کند، یادآور شد: سه ایستگاه نیز تنها آلودگی گازی هوای تبریز را مورد سنجش قرار می دهد.
به گزارش ایرنا، از ابتدای زمستان تاکنون به دلیل افزایش آلودگی های هوای تبریز حدود ۱۸ روز هوای این شهر در شرایط ناسالم قرار گرفته است و در روزهای ۱۱ ، ۱۲ و ۱۳ دی ماه مدارس این شهر و اسکو به علت شدت آلودگی به صورت غیرحضوری برگزار شد.
با توجه به وضع کنونی آلودگی هوا توصیه می‌شود افراد مبتلا و دارای سابقه بیماری‌های قلبی، کلیوی و ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از تردد در معابر و مرکز شهر و فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.
شاخص آلودگی از صفر تا ۵۰ خوب و هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیز ناسالم برای تمام گروه‌ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.
انتهای پیام/
هوای تبریز آلوده شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار