وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

هدف دولت سیزدهم سپردن امور فرهنگی به مردم است

1402/10/29 - 18:50 - کد خبر: 107095 نسخه چاپی

نصر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هدف مهم دولت سیزدهم تسهیل‌گری کارها و سپردن امور فرهنگی به خود مردم است.

به گزارش نصر، محمدمهدی اسماعیلی که برای افتتاح دوسالانه خوشنویسی به استان قزوین سفر کرده است روز جمعه در بازدید از دوره تربیت مربی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، اظهار کرد: امروز بیش از ۱۲ هزار نفر به صورت مستقیم و ۲۸ هزار نفر با واسطه وارد طرح بشری شده اند و باید این طرح به مدارس و دانشگاه های کشور نیز راه پیدا کند.
وی ادامه داد: اگر مردم با مفاهیم و روخوانی قرآن کریم آشناتر شوند بدون شک جامعه ای مترقی و رو به جلو خواهیم داشت چرا که قرآن نور، خیر و برکت است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی توفیق داریم که کلمات خداوند متعال را که دارای قدسیت است را تلاوت کنیم، این مساله ادامه حیات و ذخیره حیات اخروی ما خواهد بود و با کارنامه ای مشحون از خیرات و برکات و انس با قرآن به درگاه الهی واصل می شویم.
اسماعیلی با بیان اینکه دقایقی که برای شنیدن و قرائت قرآن صرف می کنیم، لحظات نورانی را برای ما رقم می زند و ملائک نیز ناظر بر آن هستند، افزود: راه حفظ قرآن کریم از روانخوانی و درست خوانی می گذرد و امیدواریم اجرای طرح هایی مانند بشری بتواند ما را در ادامه مسیر به سرمنزل مقصود برساند.
دوره تربیت مربی تجوید، روخوانی و روان خوانی پیش از این در ۲۷ استان کشور برگزار شده و هفتاد و هشتمین برنامه تربیت مربی قرآنی نیز از روز گذشته به مدت ۲ روز به میزبانی قزوین آغاز شده است.
اسماعیلی در حاشیه حضور برای افتتاح هفتمین دوسالانه خوشنویسی ایران که در قزوین برگزار خواهد شد، ظهر جمعه وارد این شهر شد و از جلسه تربیت مربیان قرآن که در قزوین به عنوان بیست و هشتمین استان اجرا می شود، دیدن کرد.
انتهای پیام/
 هدف دولت سیزدهم سپردن امور فرهنگی به مردم است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار