معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

رعایت ضوابط و الزامات زیست محیطی الزام است

1402/10/29 - 17:02 - کد خبر: 107088 نسخه چاپی

نصر: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: رعایت ضوابط و الزامات زیست محیطی الزام است.

به گزارش نصر، جبارعلی ذاکری در مراسم بهره برداری از طرح‌های محیط زیستی، با تاکید بر ضرورت رعایت الزامات زیست محیطی توسط واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی همگام با تولید و اشتغال و رونق اقتصادی، خواستار توجه سایر واحدهای تولیدی به رعایت ضوابط و الزامات زیست محیطی شد.
وی افزود: تلاش برای کاهش آلودگی هوا در آذربایجان شرقی را یکی از اولویت‌ها و اهداف مهم مدیریت ارشد استان برشمرد و گفت: تحقق اهداف عالی نظام در این خصوص و نیز رعایت اصل ۵۰ قانون اساسی بدون همراهی و همکاری مردم و واحدهای تولیدی و صنعتی محقق نخواهد شد.
وی راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب در یکی از واحدهای بخش خصوصی بناب را یکی از مصادیق بارز همکاری‌های بین بخشی با حفاظت محیط زیست توصیف و اضافه کرد: هدف اصلی از این طرح، صرفه جویی در مصرف آب بوده و در فازهای بعدی نیز با پدیده باز چرخانی آب شاهد کاهش مصرف آب می‌شویم.
ذاکری افزود: مجموعه فولاد صنعت بناب نیز برای راه اندازی سیستم دداستینگ که از نوع داگ هاوس و با ظرفیت مکش بالایی برخوردار است شامل سیستم غبارگیر کیسه‌ای برای کاهش ذرات خروجی به کمتر از ۱۰ میلی گرم بر متر مکعب طراحی شده است، که یکی از موفق ترین و مهمترین طرح‌های زیست محیطی کشور و استان است.
وی با بیان اینکه امروزه آلودگی هوا یکی از چالش‌های اصلی جوامع بشری است، مقابله با این پدیده را از جمله برنامه‌های دولت سیزدهم برشمرد.
ذاکری ادامه داد: بر این اساس با سرمایه گذاری در کارخانه‌هایی مثل فولاد بناب، واحدهای معدنی سایر شهرستان‌ها و نیز تلاش برای ارتقای فضای سبز کلانشهر تبریز و جلوگیری و ممانعت از مازوت سوزی نیروگاه‌ها در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام/
رعایت ضوابط و الزامات زیست محیطی الزام است خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار