پیام رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز در پی درگذشت فیلسوف غرب‌شناس کریم مجتهدی

1402/10/28 - 17:45 - کد خبر: 107065 نسخه چاپی

نصر: رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز با صدور پیامی مشترک درگذشت فیلسوف غرب‌شناس معاصر را تسلیت گفتند.

به گزارش نصر، در متن پیام شهرام دبیری و یعقوب هوشیار آمده است:
درگذشت فیلسوف معاصر و غرب‌شناس شهیر تبریز کهن، استاد دانشمند کریم مجتهدی، ضایعه‌ای دردناک برای جامعه علمی و اندیشمندان حوزه کلام و حکمت ایرانی است.
تحصیل در دانشگاه‌های معتبر جهان و آشنایی وی با فلاسفه معاصر غرب، باعث بروز نگاهی انتقادی به فرهنگ غرب در وی گشته  و زمینه ساز تألیف و ترجمه بیش از 30 عنوان کتاب و تحقیق شده است.
چهره ماندگار فلسفه ایرانی- اسلامی را باید به حق در زمره فلاسفه بزرگی چون آیت‌الله علامه سیدحسین طباطبایی، حضرات آیات عبدالله جوادی آملی، حسن حسن‌زاده آملی، سیدجلال‌الدین آشتیانی قرار داد که تا آخرین لحظات عمر خود دست از تحقیق و پژوهش نکشید.
مایه مباهات تبریز و آذربایجان است که چنین فرزندانی را در دل خود پرورش داده و به جامعه علمی کشور و جهان معرفی کرده است؛ اعتقاد داریم عنوان شهر اولین‌ها برای تبریز کهن، در سایه زندگی، تلاش و مجاهدت‌های علمی و فرهنگی امثال مرحوم مجتهدی داده شده است.
به عنوان مدیریت شهری تبریز این ضایعه دردناک را خدمت خانواده و بازماندگان آن مرحوم، جامعه علمی و دانشگاهی کشور، دوستداران و علاقمندان و عموم مردم تبریز، آذربایجان و ایران تسلیت گفته و برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی مسئلت داریم.
شهرام دبیری
یعقوب هوشیار
انتهای پیام/
پیام رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز در پی درگذشت فیلسوف غرب‌شناس کریم مجتهدی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار