شهردار تبریز عنوان کرد:

برنامه ریزی برای تملک و احیای کاروانسراهای تبریز

1402/10/28 - 15:06 - کد خبر: 107048 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز بکارگیری و بهره‌مندی از ظرفیت کاروانسراها را راهکار مطلوبی برای افزایش درآمد پایدار منطقه ۱۰ خواند و گفت: شناسایی فرصت‌های مغفول جهت افزایش درآمد پایدار باید در دستور کار مدیران این منطقه قرار گیرد.

به گزارش نصر، یعقوب هوشیار امروز در چهل و پنجمین قرار خدمت شهرداری تبریز که در حوزه منطقه ۱۰ برگزار شد، با اشاره به ظرفیت مطلوب کاروانسراها برای افزایش درآمد پایدار شهری منطقه اظهار کرد: شهرداران نواحی این منطقه در راستای ایجاد منابع درآمد پایدار باید نسبت به تملک و احیای کاروانسراهای موجود و میدان صاحب آباد اقدام کنند.
هوشیار افزود: این اماکن ظرفیت مطلوبی در حوزه گردشگری و احداث سفره خانه و هتل دارند. در منطقه ۱۰ کاروانسراهایی با متراژ بالای ۲۰ هزار متر مربع وجود دارد که تبدیل به صافکاری و کاربری های بدون استفاده دیگر شده است.
وی بودجه عمرانی سال جاری منطقه را ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: امسال در مجموع بیش از هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه های عمرانی سطح حوزه منطقه ۱۰ هزینه می شود. همچنین برای احداث تقاطع غیرهمسطح حیدرآباد ۱۰۰ میلیارد تومان و آسفالت ریزی اتوبان پاسداران نیز ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه صرف شده و اجرای این پروژه ها بی وقفه ادامه دارد.
شهردار تبریز با اشاره به صرف هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای تملک و اجرای پروژه بازآفرینی شهری "اسدگولی" که در این منطقه واقع شده است، خاطرنشان کرد: این منطقه کم برخوردار که دارای بافت حاشیه‌نشینی است علی رغم چالش‌های پیش رو، فرصت‌های بی نظیری در بحث مشارکت‌های مردمی و سرمایه گذاری و افزایش درآمد مالی دارد.
یعقوب هوشیار ساماندهی و اجرای عملیات عمرانی مقبره الشعرا با بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه را از دیگر پروژه های حائز اهمیت این منطقه خواند و گفت: شناسایی فرصت های مغفول و افزایش درآمد پایدار باید از این طریق در دستور کار مدیران این منطقه قرار گیرد.
وی بدنه‌سازی مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب به طول ۴ کیلومتر را از دیگر ظرفیت های مطلوب منطقه جهت افزایش درآمد عنوان کرد و افزود: مدیران منطقه همچنین باید متناسب با ظرفیت‌های موجود در منطقه در بحث بدنه سازی از حیث افزایش درآمد اهتمام ویژه ای داشته باشند.
انتهای پیام/
برنامه ریزی برای تملک و احیای کاروانسراهای تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار