مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

تنها مرجع صدور مجوز فعالیت‌های آموزشی، نگهداری و بازی کودکان زیر هفت سال، آموزش و پرورش است

1402/10/28 - 12:55 - کد خبر: 107030 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: تنها مرجع صدور مجوز کودکستان‌ها (مهدکودک، پیش دبستانی، سایر مراکز آموزشی و نگهداری و تربیت از بدو تولد تا پایان شش سالگی) آموزش و پرورش است.

به گزارش نصر، مسعود سعادتی، صبح روز پنجشنبه، ۲۸ دی ماه در اولین جلسه ستاد راهبری تربیت اوان کودکی در تشریح این خبر اظهار کرد: طبق مصوبه جلسه ۸۳۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی و در راستای وحدت رویه در ساماندهی و مدیریت امور اجرایی مرتبط با کودکان اعم از مهد کودک، پیش دبستانی، مراکز آموزشی، تربیت و نگهداری تا پایان شش سال، صدور مجوز در این حوزه فقط بر عهده آموزش و پرورش است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با ارائه تعریفی از راهبری تربیت و تهیه اطلس اوان کودکی، بیان کرد: این اطلس به شناسایی زیرساخت‌های موجود و برنامه‌ریزی برای رفع کمبودها و نیازهای دوره کودکی با مشارکت تمام دستگاه‌های دخیل اشاره دارد.
وی، داشتن ارتباط مستمر و موثر سایر دستگاه‌ها با آموزش و پرورش را در تسریع اجرای ماموریت‌های سازمان ملی تعلیم و تربیت، تاثیرگذار دانست و گفت: هر چند وظیفه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و کودکان بر عهده آموزش و پرورش است؛ اما انجام این مسئولیت سنگین بدون همراهی و همکاری بین بخشی سایر دستگاه‌ها دشوار است.
علیرضا اکبری، معاون آموزش ابتدائی مدیرکل نیز در ادامه این جلسه با اشاره به دوره طلایی کودکی و شکل گیری شخصیت کودکان تا هفت سال  گفت: با تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت، فعالیت‌های جامع آموزشی و پرورشی این دوره بر اساس آخرین یافته‌های علمی و روانشناختی و ارزش‌های دینی و اسلامی انجام می‌پذیرد.
وی با یادآوری این نکته که با تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی این دوره وحدت رویه ایجاد شده است، اظهار کرد: متخصصان این حوزه در استان آذربایجان شرقی نیز در طراحی محتوای آموزشی با عنوان «نونهالان ارس» پیشگام بوده و با تایید این محتوا از طرف سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک علاوه بر بومی سازی آموزش کودکان زیر هفت سال در استان، برخی از استان‌های همجوار نیز از این محتوا و کتب آموزشی بهره‌مند می‌شوند.
گفتنی است؛ ستاد راهبری اوان کودکی در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مسئول فعال‌سازی و سیاست‌گذاری تربیت اوان کودکی با مشارکت استانداری و بهزیستی آذربایجان شرقی، معاونت اجتماعی سپاه عاشورا و شهرداری تبریز و سایر ارگان ها تشکیل شده است تا با استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادها در این حوزه فعالیت کند.
طی جلسه ستاد راهبری تربیت اوان کودکی، تمامی دستگاه‌ها موظف شدند برای تکمیل اطلس اوان کودکی در راستای توانمندسازی خانواده و جوانی جمعیت همکاری کنند.
انتهای پیام/
تنها مرجع صدور مجوز فعالیت‌های آموزشی، نگهداری و بازی کودکان زیر هفت سال، آموزش و پرورش است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار