شهردار عنوان کرد:

تبریز خواهرخوانده وفادار غزه در سنگر مقاومت

1402/10/28 - 12:29 - کد خبر: 107028 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز با صدور پیامی خطاب به شهردار غزه فرا رسیدن ۲۹ دی «روز غزه» را تبریک گفت.

به گزارش نصر، یعقوب هوشیار با تبریک روز غزه به یحیی ال سراج اظهار کرد: امروز، غزه نماد مقاومت، پایداری و تظلم‌خواهی ملتی است که به مدت بیش از ۶۰ سال در برابر زیاده‌خواهی چپاولگران غاصبِ تا دندان مسلح و حامیان به ظاهر قدرتمندش ایستادگی کرده است.  
وی در ادامه این پیام افزود: ملتی که با اتکاء به فرهنگ غنی اسلامی‌اش هرگز سر تسلیم در مقابل ظلم فرو نیاورده و هر بار ضربه مهلک‌تری به اعتبار این رژیم جعلی، ضد بشری و کودک‌کش وارد می‌کند که عملیات "طوفان‌الاقصی" یکی از همین ضربات کمرشکن و غرورآفرین بوده است.
وی در این پیام عملیات غرورآفرین «طوفان‌الاقصی» را اقدام مستقل خودجوش گروه‌های مقاومت و مردم فلسطین در دفاع از حقوق ذاتی خود و حمله‌ای بزرگ و تاریخی به محاسبات رژیم صهیونیستی دانست و گفت: عملیاتی که باعث شد پیام مردم مظلوم فلسطین به اقصی نقاط جهان برسد و صهیونیست بدنام را تحقیر کند و بار دیگر فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را یادآور شود که "امروز فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام است".
در ادامه پیام شهردار تبریز آمده است: بی تردید این عملیات یکی از برگ‌های زرین "مقاومت" از ابتدای اشغال ظالمانه غزه به حساب می‌آید که نهیب بلندِ جوانان فلسطینی بر علیه سکوت کشورهای مسلمان در مقابل ظلم رژیم غاصب صهیونیستی بود.
شهردار تبریز با بیان اینکه جنایات ددمنشانه اسرائیل به دنبال شکست مفتضحانه در هفت‌اکتبر گواه دیگری بر خوی وحشی این رژیم منحوس صهیونیستی بود، تشریح کرد: نسل‌کشی وسیع و قتل عام بیش از ۲۴ هزار شهروند مظلوم غزه، بار دیگر چهره‌ی خونخوار گرگ‌های صهیونیست را از پشت پرده‌ی تزویرِ سال‌های اخیر بیرون آورد و خطر حضور این کافر جلاد را در قلب سرزمین‌های اُمت اسلام، به غافلان و مسامحه‌کاران گوشزد کرد.  
وی در ادامه این پیام بیان کرد: حوادث خونین غزه چنان فجیع و دردناک بود که نمی‌توان غم سنگین ناشی از آن را با زبان و قلم بیان کرد و با این وجود، مقاومت دلیرانه مردم شجاع غزه، دشمنِ به ظاهر قوی را در باتلاقی سهمگین گرفتار کرده است تا بر همگان روشن شود، پایداری رمز موفقیت هر ملتی خواهد بود.
وی مطرح کرد: بی‌گمان در این صحنه نبرد میان ظلمی پلید و مقاومتی مقدس، بر همه ملت‌ها و دولت‌های آزاداندیش و حامی مردم‌سالاری، به ویژه مسلمانان جهان اسلام واجب است که همچون گذشته حامی ملت مظلوم فلسطین باشند تا وعده الهی که همانا پیروزی حق بر باطل است محقق شود.
هوشیار با اشاره به پیمان خواهرخواندگی دو شهر تبریز و غزه یادآوری کرد: تبریز، به عنوان یکی از خواهرخوانده‌های وفادار غزه، با برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی، هنری و اجتماعی به یاد شهدای غزه در تبریز، همچون گذشته در کنار این سنگر مقاومت و مردم سلحشور و قهرمانش خواهد ایستاد تا به یاری خداوند شاهد تحقق آرمان‌هایِ به حق غزه نجیب و سربلند باشیم.
وی اضافه کرد: اینجانب به عنوان شهردارکلانشهر تبریز، ضمن تبریک مجدد عملیات ظفرمندانه طوفان‌الاقصی و تسلیت شهادت جمع کثیری از شهروندان مظلوم غزه، روز ۲۹ دی ماه که نماد آزادی‌خواهی ملت شریف فلسطین است را گرامی می‌دارم.
۲۹ دی ماه در تقویم مناسبتی کشور به خاطر رشادت‌های مردم فلسطین در سال ۱۳۸۷ برای مقاومت و مقابله با تجاوزات نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان حمله نظامی و درگیری‌های ۱۷روزه (۲۷ دسامبر ۲۰۰۸ تا ۱۷ ژانویه ۲۰۰۹ ) به عنوان روز غزه نامگذاری شده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهردار تبریز، این شهر از سال ۹۲ به عنوان یکی از ۹شهر خواهرخوانده با تبریز نام گرفته است.
انتهای پیام/
تبریز خواهرخوانده وفادار غزه در سنگر مقاومت خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار