مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد:

حضور فعال هنرمندان آذربایجان‌ شرقی در جشنواره‌های فرهنگی و هنری فجر

1402/10/28 - 12:21 - کد خبر: 107025 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: امسال وضعیت استان در جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری فجر مطلوب است و در حوزه نمایش، فیلم، هنرهای تجسمی، سرود و ... نمایندگان استان در سطح مطلوبی در جشنواره‌های فجر حضور خواهند داشت.

به گزارش نصر، سیدمحمدحسین بلاغی در نخستین جلسه هماهنگی برگزاری چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فلیم فجر در استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: دهه‌ی فجر مهم‌ترین مناسبت ملی است و با توجه به تقارن این ایام با اعیاد رجب و شعبان،‌ آیین‌های ویژه دهه فجر امسال باشکوه‌تر از سال‌های پیش برگزار خواهد شد.
وی افزود: نهادهای فرهنگی با توجه به رسالت ذاتی که دارند باید اهتمام بیشتری برای برگزاری شایسته‌تر جشن‌های این ایام داشته باشند.
وی امیدآفرینی و ایجاد زمینه مشارکت عموم مردم در این ایام را حائز اهمیت برشمرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به حضور فعال اهالی فیلم و سینما در چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: امسال در بخش فیلم اولی‌ها ۵۲ فیلم حضور داشتند که یازده فیلم به بخش جشنواره راه یافتند که این رقم قابل تاملی است و می‌توان گفت امسال درخشان‌ترین دوره جشنواره فیلم فجر خواهد بود.
وی وضعیت استان در جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری فجر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در حوزه نمایش، فیلم، هنرهای تجسمی، سرود و ... نمایندگان استان در سطح مطلوبی در جشنواره‌های فجر حضور خواهند داشت.
وی اضافه کرد: در حوزه فیلم، فیلم آپاراتچی به کارگردانی قربانعلی طاهرفر و فیلم شور عاشقی به کارگردانی داریوش یاری به جشنواره فیلم فجر راه یافته‌اند.
بلاغی تشریح کرد: جشنواره فیلم فجر امسال نیز همزمان با تهران از دوازدهم تا بیست و دوم بهمن ماه در آذربایجان‌شرقی برگزار و آثار این جشنواره در چندین سینمای تبریز اکران خواهد شد.
وی بر لزوم مردمی‌تر شدن جشنواره فیلم فجر تاکید کرد و گفت: امسال با هماهنگی‌های انجام یافته زمینه را برای بهره‌مندی دانش آموزان مناطق کم برخوردار از اکران انیمیشن‌های راه یافته به جشنواره فراهم خواهیم کرد.
وی همچنین از ایجاد سکانس‌های ویژه برای اهالی فرهنگ، هنر و رسانه و همچنین اکران اختصاصی فیلم آپاراتچی با حضور کارگردان و عوامل فیلم در تبریز خبر داد.
در این نشست نماینده نهادهای فرهنگی حاضر بر همکاری مجموعه‌های مختلف استان برای برگزاری باشکوه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر تاکید کردند.
نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در استان‌ها، در راستای تحقق عدالت فرهنگی
معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،‌ اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در استان‌ها را اقدامی موثر در راستای تحقق عدالت فرهنگی برشمرد.
علی محرمی در نخستین جلسه هماهنگی برگزاری چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فلیم فجر در استان، اظهار کرد: در طول ایام الله دهه فجر برنامه‌های متعددی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری در سطح استان اجرا خواهد و اکران فیلم‌های چهل و دومین جشنواره فیلم فجر نیز از برنامه‌های شاخص این ایام است.
 وی افزود: امسال در حوزه فیلم دو فیلم از کارگردانان تبریز به جشنواره را یافته‌اند که یکی در بخش سودای سیمرغ است و دیگری در بخش فیلم اولی‌ها.
وی تشریح کرد: در حوزه نمایش نیز هنرمندان استان امسال پس از مدت‌ها با چند نمایش صحنه‌ای و خیابانی حضور پررنگی در جشنواره تئاتر فجر دارند.
معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین از برگزاری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و همچنین برگزاری جشنواره موسیقی فجر در استان خبر داد.
وی جشنواره فیلم فجر را فرصت مغتنمی برای تعامل و ارتباط سازنده اهالی فیلم و سینما عنوان کرد و گفت: برگزاری همزمان این جشنواره در استان‌ها گام موثری برای تحقق شعار دولت سیزدهم مبنی برعدالت فرهنگی است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در این نشست نماینده نهادهای فرهنگی حاضر بر همکاری مجموعه‌های مختلف استان برای برگزاری باشکوه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر تاکید کردند.
انتهای پیام/
حضور فعال هنرمندان آذربایجان‌ شرقی در جشنواره‌های فرهنگی و هنری فجر خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار