نماینده ولی‌فقیه در استان تاکید کرد:

لزوم تشکیل شورای زکات در شهرها و بخش‌های آذربایجان شرقی

1402/10/28 - 12:10 - کد خبر: 107024 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: در شهرها و بخش‌هایی از استان که تاکنون شورای زکات تشکیل نشده، لازم است طبق آیی‌نامه اجرایی جدید و با هماهنگی ائمه جمعه تشکیل شود.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی ال هاشم در جلسه شورای زکات آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت فریضه الهی زکات گفت: در شهرها و بخش هایی از استان که تاکنون شورای زکات تشکیل نشده لازم است طبق آیی‌نامه اجرایی جدید و با هماهنگی ائمه جمعه تشکیل شود.
وی با تاکید بر برگزاری جلسات کمیته‌های تخصصی برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات افزود: دستگاه‌های عضو شورای زکات نسبت به جذب حداکثری زکات‌ها واجب و مستحبی و هزینه کرد آن برای امور محرومین اهتمام داشته و گزارش عملکرد آن به مردم و رسانه‌ها اعلام شود.
وی ادامه داد: ظرفیت‌های صندوق‌های کشاورزی و تعاونی‌ها برای جذب زکات‌ها در استان احصا و عملیاتی شود.
نماینده ولی فقیه و رئیس شورای زکات آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت قدردانی از مروجین، مبلغین و عاملین زکات در استان بر لزوم شناسایی و تجلیل از پرداخت‌کنندگان برتر زکات نیز تاکید کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، وی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان مطرح کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط باید برنامه‌ریزی مناسب برای جذب حداکثری زکات فطره در ماه رمضان آتی داشته باشند.
انتهای پیام/
لزوم تشکیل شورای زکات در شهرها و بخش‌های آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار