هاشمی؛

۴۹ هزار کیلومتر باند در راه‌های استان اردبیل برفروبی شد

1402/10/28 - 10:34 - کد خبر: 107015 نسخه چاپی

نصر: معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: راهداران در پی بارش‌های اخیر ۴۹ هزار کیلومتر باند در جاده‌های این استان را برفروبی کردند.

به گزارش نصر، آیدین هاشمی روز چهارشنبه در بازدید از جاده اردبیل - مغان با تشریح اقدامات انجام شده در قالب راهداری زمستانی در استان افزود: با توجه به اینکه هم مدت زمان سرما و هم شدت آن در استان اردبیل نسبت به سایر مناطق کشور طولانی‌تر است راهداری زمستانی از اهمیت بیشتری برخوردار است.
وی با اشاره به برفروبی ۴۹ هزار کیلومتر باند در محورهای مواصلاتی استان اردبیل، بیان کرد: با تلاش شبانه‌روزی راهداران راه ارتباطی هزار و ۲۸۰ روستا در نقاط مختلف استان برفروبی و بازگشایی شد.
هاشمی با بیان اینکه امسال ۴۰ هزار تن مخلوط نمک، شن و ماسه برای نمک‌پاشی و یخ‌زدایی از سطح جاده‌های استان در فصل زمستان، تامین و ذخیره‌سازی شده است، اظهار کرد: در بارش‌های اخیر بیش از ۹ هزار تن مخلوط نمک و ماسه برای بازگشایی راه‌های ارتباطی استان استفاده شد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از استقرار ۴۰۰ نفر نیروی انسانی (راهدار) با ۳۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین در قالب ۸۰ اکیپ در راه‌های ارتباطی این استان به ویژه در گردنه‌ها و جاده‌های سخت‌گذر و کولاک گیر در طرح زمستانی امسال خبر داد.
هاشمی اضافه کرد: با تلاش شبانه‌روزی راهداران در بارش‌های اخیر هیچ مسدودی در راه‌های اصلی و فرعی استان به جز جاده خلخال - پونل گزارش نشد که آن هم به علت شرایط خاص آن منطقه همه ساله از پاییز مسدود می‌شود و راه جایگزین برای هموطنانی که می‌خواهند از این مسیر تردد کنند، راه ارتباطی خلخال - اسالم است.
وی از رانندگان خواست از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و در صورت ضرورت وسایط نقلیه خود را مجهز به تجهیزات ایمنی از جمله زنجیرچرخ کنند تا سفر راحت و ایمنی داشته باشند.
وی ادامه داد: کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به صورت شبانه‌روزی جهت پاسخگویی به سوالات مردم آماده‌باش هستند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از مردم خواست قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل و یا با شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.
هشت گردنه سخت گذر حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسلام‌آباد در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.
انتهای پیام/
۴۹ هزار کیلومتر باند در راه‌های استان اردبیل برفروبی شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار