سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل؛

بدهی میلیاردی مسابقات جهانی والیبال ما را بابحران مواجه کرده است

1398/10/09 - 10:45 - کد خبر: 10700 نسخه چاپی

نصر: سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: بدهی یک میلیارد و 800 میلیون تومان از بابت میزبانی مسابقات جهانی والیبال اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل را با مشکلات جدی و بحران واقعی روبرو کرده است.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، محمدرضا برادران در همایش ورزشکاران و جوانان در آستانه روز ملی بصیرت و میثاق با ولایت در سالن رضازاده اردبیل اظهار کرد: اردبیل مهد قهرمانان و افتخارآفرینان است به طوری که این استان با کسب چهار مدال المپیک در قله افتخارات ورزش ایران جای دارد و با درخشش در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی همواره پیشتاز بوده است.
وی با قدردانی از مهران احمدی ورزشکار اردبیلی که حاضر به رویارویی با حریف اسرائیلی نشد، خاطرنشان کرد: این روحیه قهرمانی و پهلوانی ستودنی است و ورزشکاران ما هیچ وقت به آرمان بلند ملت خود پشت نمی‌کنند.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل به وضعیت نامناسب اعتبارات حوزه ورزش اشاره کرد و گفت: بدهی یک میلیارد و 800 میلیون تومانی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل از بابت میزبانی مسابقات والیبال جهانی بحران جدی برای ما به وجود آورده و قادر نیستیم حتی تیم‌های خودمان را عازم مسابقات بین استانی کنیم.
برادران افزود: هر چند با مسئولان وزارت رایزنی‌هایی انجام شده تا بخشی از این بدهی‌ها پرداخت شود اما تاکنون هیچ حرکت عملی به انجام نرسیده و به معنای واقعی در تامین اعتبارات حوزه ورزش با دغدغه‌هایی جدی روبرو هستیم.
ورزش را از حوزه جوانان جدا کنید
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل خطاب به نمایندگان مجلس بیان کرد: طرح تفکیک وزارت ورزش و جوانان ماه‌هاست که تقدیم مجلس شده که امیدواریم نمایندگان مجلس به این تفکیک رای دهند تا برای همیشه وزارت ورزش و حوزه جوانان از هم جدا شوند.
برادران تصریح کرد: ما نمی‌توانیم در اداره کل جوابگوی نیاز جوانان در بخش مسکن و ازدواج باشیم و گستردگی حوزه ورزش و هیئت‌های ورزشی مانع از برنامه‌ریزی جدید به بخش جوانان شده است.
وی با قدردانی از همت سپاه استان در احداث 70 سالن ورزشی گفت: راه‌اندازی این سالن‌ها به ویژه در مناطق محروم به افزایش سرانه ورزش و حضور جوانان در این عرصه منجر شده است.


بی‌برنامگی در حوزه ورزش موج می‌زند
نائب قهرمان المپیک در این جلسه به نمایندگی از قهرمانان ورزشی اظهار کرد: 60 هزار ورزشکار در این استان در عرصه ورزش قهرمانی حضور دارند که با کمترین حمایت و پشتیبانی روبرو هستند.
سجاد انوشیروانی خاطرنشان کرد: بی‌برنامگی در حوزه ورزش استان موج می‌زند به طوری که مسئولین استان کمترین توجهی به این حوزه ندارد و به اندازه یک پروژه عمرانی برای بخش ورزش ارزش و اهمیت قائل نیست.
وی با انتقاد از بدهی یک میلیارد و 800 میلون تومانی تحمیل شده از سوی هیئت والیبال استان به ورزش و جوانان گفت: آنهایی که با آب و تاب برگزاری مسابقه را تبلیغ می‌کردند امروز باید پاسخگو باشند که این بدهی مانع از برگزاری مسابقات و اعزام تیم‌های ورزشی به رقابت‌های ملی شده و یک وضعیت دلسرد کننده‌ای را در حوزه ورزش شاهد هستیم.
انوشیروانی دلیل اصلی سقوط فوتبال اردبیل را به پائین‌تر از لیگ سه ضعف مسئولان استان در حمایت از تیم فوتبال شهرداری اعلام و تصریح کرد: بعید به نظر می‌رسد در سفر پیش روی رئیس جمهور به حوزه ورزش توجه خاصی انجام شود.
وی بیان کرد: در حال حاضر در سالن‌های ورزشی حضور حداقلی قهرمانان و ورزشکاران را شاهد هستیم و حال و روز خوبی در حوزه ورزش مشاهده نمی‌شود و در این بین ورزش قهرمانی نیز با ضعف‌هایی روبرو شده است.
بنا به این گزارش، نائب قهرمان المپیک ادامه داد: عدالت و تدبیر در حوزه ورزش استان به فراموشی سپرده شده و در این شرایط سخت اقتصادی مردم که با وعده‌های بی‌سرانجام مسئولان نیز روبرو هستیم، نوعی دلسردی و عدم رغبت و انگیزه در حوزه ورزش به صراحت مشاهده می‌شود.
انتهای پیام/
بدهی میلیاردی مسابقات جهانی والیبال ما را بابحران مواجه کرده است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار