رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی مطرح کرد:

نگاه مجریان انتخابات کاملاً بی طرفانه است/ بر هزینه های انتخاباتی کاندیداها نظارت می شود

1402/10/27 - 15:04 - کد خبر: 106982 نسخه چاپی

نصر: نصر: رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: خواستار نقش آفرینی بیشتر رسانه ها در شور آفرینی و جلب مشارکت مردم در انتخابات شد و اظهار کرد: خوشبختانه از همه جناج های سیاسی در انتخابات نامزد وجود دارد و نگاه مجریان انتخابات کاملاً بی طرفانه است، چرا که امنیت، سلامت، رقابت مندی و مشارکت حداکثری جزو مطالبات مقام معظم رهبری در اجرای انتخابات پیش رو است.

به گزارش نصر، تراب محمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با حضور جمعی از اصحاب رسانه آذربایجان شرقی از آمادگی برای برگزاری انتخابات در استان خبر داد و افزود: همه کمیته های برگزاری انتخابات آماده هستند و امسال تجربه جدیدی در برگزاری انتخابات الکترونیکی خواهیم داشت و در این دوره وجود شناسنامه و ممهور نمودن شناسنامه شرکت کنندگان در انتخابات ضروری نیست.
وی ادامه داد: 446 نفر از کاندیداهای انتخابات تایید صلاحیت شده اند و با توجه به تکمیل مدارک برخی نامزدهای احراز صلاحیت نشده، تصور می کنیم تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات استان افزایش پیدا کند.
معاون سیاسی-اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی در ادامه از نظارت بر هزینه های انتخاباتی کاندیداها خبر داد و گفت: کاندیداها هر کدام مسئول مالی و حساب بانکی معرفی کرده اند و از این طریق به دنبال شفافیت هزینه های انتخاباتی هستیم. هر چند این روند برای اولین بار انتفاق می افتد و حتما کاستی هایی هم خواهد داشت.
محمدی در ادامه افزود: احزاب و گروه های مختلف سیاسی با گرفتن مجوز از ستاد انتخابات مجاز به ارائه لیست انتخاباتی هستند و در صورت تخلف از ارائه لیست انتخاباتی در دو انتخابات آینده محروم خواهند شد.
وی در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و در پاسخ سوال یکی از نمایندگان رسانه ها مبنی بر تاثیر دخالت برخی نمایندگان فعلی در انتصابات استان در روند تایید صلاحیت ها، اظهار کرد: این موضوع در روند تایید صلاحیت نامزدها مورد توجه قرار گرفته است، هر چند که نمایندگان نقش مشاور مدیریت استانی را دارند و پیشنهاد افراد برای مسئولیت های مختلف دخالت مستقیم در امور اجرایی محسوب نمی شود، چه بسا نظر مدیریت استان هم در مواردی با نمایندگان در یک راستا بوده است.
معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت: خود بنده را هفت نفر به آقای استاندار معرفی کرده بودند که در نهایت شخص استاندار پس از مصاحبه با بنده و گزینه های دیگر تصمیم گرفت.
محمدی در پاسخ به سوالی در خصوص حضور برخی از اعضای هیات های اجرایی در احزاب و گروه های سیاسی استان که مورد اعتراض احمد علیرضا بیگی، نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته بود، پاسخ داد: طبق قانون این موضوع منع قانونی ندارد و ما به این دوستان تاکید کردیم تا له یا علیه کاندیداهای مختلف اظهارنظر و اعمال رای نکنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین آمار واجدین شرایط شرکت در انتخابات آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: از 4 میلیون و 108 هزار و 750 نفر جمعیت آذربایجان شرقی 3 میلیون و 30 نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و در این دوره از انتخابات 158 هزار و 499 نفر هم رای اولی خواهیم داشت.
وی در پایان خواستار نقش آفرینی بیشتر رسانه ها در شور آفرینی و جلب مشارکت مردم در انتخابات شد و اظهار کرد: خوشبختانه از همه جناج های سیاسی در انتخابات نامزد وجود دارد و نگاه مجریان انتخابات کاملاً بی طرفانه است، چرا که امنیت، سلامت، رقابت مندی و مشارکت حداکثری جزو مطالبات مقام معظم رهبری در اجرای انتخابات پیش رو است و همه تلاش ما در این راستا به انجام رسیده و خواهد رسید.
انتهای پیام/
نگاه مجریان انتخابات کاملاً بی طرفانه است/ بر هزینه های انتخاباتی کاندیداها نظارت می شود نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار