مدیرعامل شرکت صنایع خاک چینی ایران:

سبک سازی ساختمان یکی از دغدغه های کشورهای زلزله خیز/صنایع خاک چینی ایران بزرگترین تولیدکننده بتن و بلوک های سبک

1402/10/27 - 22:05 - کد خبر: 106975 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت صنایع خاک چینی ایران معتقد است: مدیرعامل شرکت صنایع خاک چینی ایران: سبک سازی ساختمان یکی از دغدغه های کشورهای زلزله خیز است.

به گزارش نصر، مدیرعامل شرکت صنایع خاک چینی ایران در همایش بلوک و پانل سبک اتوکلاو شده که با حضور انبوه سازان، مهندسان ساختمان استان، فرمانداران و شهرداران آذربایجان شرقی در سالن همایشه ای پتروشیمی تبریز برگزار شد گفت: این کارخانه به عنوان بزرگترین و مدرن ترین کارخانه تولید بتن و بلوک سبک، سالانه ۳۲۵ هزار مترمکعب بتن سبک (AAC)، ۱۳۹ هزار مترمکعب پانل سبک مسلح و ۴۸ هزار تن ملات خشک با بهره گیری از بروزترین فناوری های اروپایی به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کند.
منصور پورمهدی اضافه کرد: همچنین ظرفیت اسمی مجموعه در تولید کائولن، ۱۵۰ هزار تن محصول فرآوری شده و ۳۵۰ هزار تن محصول درجه بندی بوده که با اصلاح روش های بهره برداری به تولید ۱۸۰ هزار تن انواع کائولن فرآوری شده در سال رسیده است. وی افزود: محصولات تولیدی این شرکت دارای ویژگی های مهم از جمله عایق رطوبتی، صدا، آتش و حرارت است و ضمن کاهش هزینه های اجرای ساختمان، تا ۳۰ درصد وزن تمام شده ساختمان را کاهش می دهد.
 

مدیر عامل شرکت صنایع خاک چینی ایران با اشاره به اینکه سبک سازی ساختمان یکی از دغدغه های اصلی کشورهای زلزله خیز مانند ایران است، گفت: سبک سازی ساختمان با استفاده از بلوک های تبلکس از طریق کاهش ۳۰درصدی وزن اسکلت ساختمان و همچنین ۲۵درصد ملات مصرفی هنگام نصب، علاوه بر کم شدن نیروهای مخرب زلزله منجر به کاهش هزینه ها به میزان ۳۰درصد می شود.
پورمهدی گفت: علت سبکی محصولات تولیدی این شرکت، ساختار متخلخلی است که در بتن تشکیل دهنده آن ایجاد شده است، طوری که ۸۰ درصد هوای داخل ملات اولیه حفظ می شود و دانسیته ( مقدار جرم موجود در واحد حجم) را به کمتر از ۵۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب می رساند.
رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی گفت: سبک سازی ساختمان ها با استفاده از مصالح سبک و مقاوم، یکی از راهکارهای مهم در کاهش خطرات و خسارات ناشی از زلزله است. یوسف زهدی گفت: اینکه چرا تاکنون نسبت به این موضوع آنگونه که باید پرداخته نشده و تا حدی مغفول مانده است باید بررسی شود زیرا که سازه های سبک و مقاوم در برابر زلزله آسیب کمتری می بینند اما سازه های سنگین به دلیل جذب حداکثر نیروی زمین در مواقع زلزله، بیشترین آسیب را متحمل می شوند.
 
 
وی با بیان اینکه روش های مختلفی برای سبک سازی ساختمان ها و سازه ها در دنیا مرسوم است، گفت: حذف ریزدانه ها، استفاده از بتن های پلیمری، تزریق حباب و بتن پوکه سنگی چهار روشی است که مهندسان و محققان از آنها برای سبک سازی استفاده می کنند که نتیجه آن، کاهش وزن و افزایش مقاومت ساختمان و همچنین کاهش هزینه و وقت است.
زندی مصالح به کار رفته در ساخت بتن ها، بلوک ها و پانل های سبک را مهم توصیف کرد و افزود: برای ساخت یک متر مکعب پانل سبک، نیم کیلوگرم پودر آلومینیوم به عنوان واکنش زا، ۴۰۰ کیلوگرم ماسه سیلیسی، ۱۴۰ کیلوگرم آهک زنده، ۳۵ کیلوگرم سیمان و چهار درصد هوازا نیاز است که در صورت رعایت این موارد، پانل های تولیدی به رغم حجم بالا، وزن سبکی خواهند داشت.
انتهای پیام/
سبک سازی ساختمان یکی از دغدغه های کشورهای زلزله خیز/صنایع خاک چینی ایران بزرگترین تولیدکننده بتن و بلوک های سبک نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار