نمایشگاه انفرادی آبرنگ در نگارخانه یاسمی؛

رسالت هنر، بیان درد جامعه است

1402/10/28 - 17:29 - کد خبر: 106962 نسخه چاپی

نصر: غور آب در رنگ و ابتلای رنگ به آزادی آب، تصاویر اماکن و مشاهیر ایران و تبریز، زیبایی زن ایرانی و شکوه طبیعت سبز آذربایجان را در نمایشگاه آثار آبرنگ «مهدی جمشیدی اقدم» شاهد بودیم.

به گزارش نصر، مهدی جمشیدی اقدم متولد سال ۱۳۷۴ در شهر تبریز و دانش آموخته جامعه شناسی دانشگاه تبریز است و از تجربه حضور در دنیای هنر و نقاشی می‌گوید: من حدود ۵ سال نقاشی را بصورت حرفه ای پیش استاد عسگر تیغ زن آموزش دیدم و تا بحال در نمایشگاه های گروهی و جشنواره های متنوعی از جمله جشنواره ملی حیدر بابای شهریار در سال ۱۴۰۲ شرکت کرده ام. 
این هنرمند جوان می گوید: در حال حاضر این اولین نمایشگاه انفرادی من است که با عنایت خداوند و همراهی خانواده توانستم با ۲۲ اثر برگزار کنم. عنوانی که برای این نمایشگاه انتخاب کردم «الف» است که نمایانگر حرف اول آبرنگ و اولین نمایشگاه است.
 

او در بیان جذابیت تکنیک آبرنگ، آن را دلنواز می‌خواند: من نقاشی آبرنگ را به جهت دلنواز بودن این تکنیک برگزیدم. آبرنگ با روحیه من سازگار بود و می‌توانستم با قلمو ترکیب آب و رنگ را در گستره مقوا هدایت کنم و هر از گاهی، نقاشی بود که مرا هدایت می‌کرد.

جمشیدی اقدم فضای هنری تبریز را متزلزل می بیند و ادامه می دهد: به نظر من فضای هنری تبریز نسبت به گذشته با رشد خصوصی سازی و کارنابلدی برخی، نتوانسته آنطور که شایسته است به جایگاهش دست یابد. در این میان، اثر هنری نیز در حد یک شیء تجملی سقوط کرده و به وسیله ای برای تزئین خانه بورژوا تبدیل شده است. در حالیکه رسالت هنر بیان درد جامعه است و هنر موظف‌ است در خدمت جامعه باشند. 
در پایان گفت: امیدوارم در آینده کاستی ها جبران شود چون تبریز شایسته نه اولین ها بلکه بهترین هاست.
 

نمایشگاه آبرنگ مهدی جمشیدی اقدم تا روز ۲۸ دی ماه از ساعت ۱۶ الی ۱۹ در محل خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، نگارخانه استاد یاسمی برپا خواهد بود. 
انتهای پیام/
رسالت هنر، بیان درد جامعه است فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   طیبه جمشیدی   4 ماه پیش  

سلام خداقوت به وجود چنین هنرمند با ذوق و علاقمند در تبریز افتخار می کنم ان شالله همیشه موفق و پیروز و سربلند باشند. یک دنیا تشکر از زحمات بی نظیر آژانس تحلیلی خبری نصر و کلیه ی اساتید محترم خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و نگارخانه استاد یاسمی بابت همکاری فوق‌العاده عالی در برپایی باشکوه این نمایشگاه. بی نهایت سپاسگزارم سلامت و پیروز باشید 🙏🌹
پژوهشیار