رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی؛

فناوری اطلاعات و ارتباطات مهم‌ترین بخش انتخابات است

1402/10/26 - 21:10 - کد خبر: 106945 نسخه چاپی

نصر: رییس ستاد انتخابات و معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: مهم ترین بخش انتخابات در کنار سایر بخش‌ها، کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات و دستگاه‌های احراز هویت است.

به گزارش نصر، تراب محمدی، سه شنبه، ۲۶ دی ماه، در جلسه کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان افزود: دستگاه‌های احراز هویت که در انتخابات مورد استفاده قرار خواهند گرفت، عامل مهم در اجرای این روند است.
وی افزود: با توجه به اقدامات مثبتی که توسط کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد انتخابات استان صورت گرفته، نتیجه آن در روز انتخابات مشخص خواهد شد و امیدوارم در روز برگزاری انتخابات در سراسر استان ارتباط پایدار مخابراتی، زیرساختی و رادیویی داشته باشیم.
محمدی تاکید کرد: دستگاه‌های متولی ارتباطات و فناوری اطلاعات با هم‌افزایی و همکاری با تمام شهرستان‌های استان بخصوص شهرستان‌های نوار مرزی و مناطق محروم، ترتیبی اتخاد کنند تا هیچ مشکلی در روز انتخابات نداشته باشیم.
وی در ادامه از تمام دستگاه‌ها خواست در کنار مباحث فنی، در موضوع تبلیغات و افزایش مشارکت عمومی نیز وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.
مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری آذربایجان شرقی نیز گفت: این دوره از انتخابات با دورهای قبلی متفاوت بوده و اصلی‌ترین وجه تمایز آن نیز فناوری اطاعات و ارتباطات است.
فرهاد شیدایی گفت: تمام کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، باید تلاش کنند تا روند انتخایات به خوبی به پیش رود.
وی به قانون جدید انتخابات اشاره و اضافه کرد: در قانون جدید ثبت مهر بر روی شناسنامه هنگام رای دهی، حذف شده و احراز هویت توسط دستگاه‌های الکترونیکی انجام خواهد شد.
شیدایی افزود: در سطح استان ۴۳۷۰ نقطه رای‌گیری وجود دارد که ۲۵۴۰ نقطه ثابت بوده و ۱۸۳۰ نقطه نیز سیار است.
مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: تمام تلاش بر این است با رویکردهایی که در حوزه فناوری اطلاعات در پیش گرفته‌ایم، انتخابات را با حداقل خطا برگزار کنیم.
وی تاکید کرد: از ظرفیت برگزاری انتخایات باید برای توسعه ارتباطات در استان استفاده کنیم.
وی به تجهیز بخشداری‌های آذربایجان شرقی به فیبرنوری اشاره کرد و گفت: تجهیز ۲۷ بخشداری به فیبر نوری را به صورت همزمان آغاز کرده‌ایم و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام یافته، تمام آنها تا دهه فجر تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
انتهای پیام/
فناوری اطلاعات و ارتباطات مهم‌ترین بخش انتخابات است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار