معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار استان؛

۵۵ درصد اعتبار سفرهای رئیس جمهور برای رفع موانع تولید آذربایجان شرقی جذب شد

1402/10/26 - 11:52 - کد خبر: 106900 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در سفرهای استانی رئیس جمهور ۱۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای رفع موانع تولید و اشتغال این استان اختصاص یافت، گفت: تا کنون ۹۰ هزار میلیارد ریال از اعتبار تخصیص یافته دو سفر جذب شده است.

به گزارش نصر، «محمد کلامی» روز سه شنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک عالی نسب شهرستان بستان آباد در گفت و گو با ایرنا افزود: جذب ۳۰ هزار میلیارد ریال در دست اقدام است و طرح های مربوط به جذب این اعتبار معرفی شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۵۰ هزار میلیارد ریال نیز از سوی بانک مرکزی به بانک های عامل استان ابلاغ شده و طرح های مربوط برای جذب این اعتبار به بانک ها معرفی می شود.
کلامی، با بیان اینکه در راستای عمل به شعار سال مقرر شده بود که اداره کل صمت، سازمان جهادکشاورزی و میراث فرهنگی استان ۲۸۵ واحد را احیا کنند، ادامه داد: هم اکنون از این تعداد، ۲۲۰ واحد در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن احیا شده است.
وی یادآور شد: علاوه بر این تسهیلات، ۷۱۰ میلیارد ریال نیز برای واحدهای دارای مشکل استان اختصاص یافته است که تا کنون چهار واحد از این تسهیلات استفاده کرده اند.
کلامی، افزود: مشکلات شهرک عالی نسب با حضور مسوولان شهرستانی و استانی و مدیران تولیدی و صنعتی این شهرک بررسی و برحسب اولویت بندی و وظایف دستگاه ها، اقدامات لازم برای رفع مشکلات موجود انجام می شود.
رئیسی ۱۲ خرداد سال ۱۴۰۱ و ۱۸ خرداد سال ۱۴۰۲ در قالب سفرهای استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی سفر کرد.
در سفر اول رئیس جمهور در حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریال و در سفر دوم ۱۲۰ هزار میلیارد ریال برای استان آذربایجان شرقی اختصاص یافت.
شهرک صنعتی عالی نسب واقع در جاده تبریز – بستان آباد دارای بیش از ۶۰ واحد صنعتی فعال است که بیش از ۲ هزار و ۱۱۹ نفر در آن مشغول فعالیت هستند.
آذربایجان شرقی دارای ۵۶ شهرک و ناحیه صنعتی بوده و ۶ درصد از واحدهای تولیدی شهرک‌های استان به صنایع بزرگ و ۹۴ درصد از واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی به صنایع کوچک و متوسط اختصاص یافته است.
انتهای پیام/ 
۵۵ درصد اعتبار سفرهای رئیس جمهور برای رفع موانع تولید آذربایجان شرقی جذب شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار