رئیس هیئت بازرسی ستاد انتخابات آذربایجان شرقی:

هیئت‌های بازرسی بازوی نظارتی وزارت کشور در برگزاری انتخابات هستند

1402/10/25 - 20:37 - کد خبر: 106858 نسخه چاپی

نصر: رئیس هیئت بازرسی ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: هیئت‌های بازرسی بازوی نظارتی وزارت کشور در برگزاری انتخابات اسفندماه سال جاری هستند.

به گزارش نصر، محمدرضا سلطان‌زاده در جلسه آموزشی اعضای هیئت‌های بازرسی ستاد انتخابات استان، اظهار کرد: حسب تجویز ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، هیئت بازرسی مرکزی انتخابات کشور برای نظارت بر حسن اجرای انتخابات در وزارت کشور تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: در طول آن نیز هیئت بازرسی انتخابات استان و نیز شهرستان‌ها به‌عنوان سرپنجه این هیئت در استان و شهرستان‌ها تشکیل شده و تأثیر بسزایی در برگزاری یک انتخابات سالم و باشکوه ایفا خواهند کرد.
وی گفت: در این راستا بازرسان انتخابات در هر یک از شعب اخذ رأی مستقر خواهند شد و در کنار سایر عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات به تکالیف قانونی مصرح در قانون عمل خواهند کرد.

مردم دست‌اندرکاران انتخابات را ید واحد می‌بینند 
دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی نیز در این نشست، گفت: مردم همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات را ید واحد می‌بینند و این امر وظیفه ما در صیانت از اعتماد آنان را سنگین‌تر می‌کند.
حسن حقیقیان افزود: برگزاری انتخاباتی در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی با نگاه تیمی همه کارگزاران میسر است.
وی اضافه کرد: فرایند برگزاری انتخابات الزامات خاص خود را دارد که تحقق آنها در گروی همدلی همه‌جانبه همه برگزارکنندگان انتخابات است‌.
وی ادامه داد: ماده ۲۸ قانون انتخابات، حسن جریان انتخابات و ماده ۳۶ نیز محل مأموریت اعضای هیئت‌های بازرسی را مشخص می‌کند که باید به‌دقت عملیاتی شوند.
دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی، بیان کرد: سامانه‌ای شدن فعالیت هیات‌های بازرسی، دقت در انجام وظایف محوله آنان را افزایش می‌دهد.
وی یادآوری کرد: کارگزاران انتخابات، مدافعین حرم انتخابات با شاخص های مدنظر رهبر معظم انقلاب شامل سلامت، مشارکت، رقابت و امنیت هستند.
وی تأکید کرد: هویت نظام مقدس جمهوری اسلامی از همه چیز بالاتر بوده و ما به‌عنوان دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در این مسیر تنها باید مجری قانون و حافظ اعتماد مردم به‌عنوان سرمایه اجتماعی باشیم.

هماهنگی خوبی بین هیئت‌های نظارت و بازرسی بر انتخابات در آذربایجان شرقی وجود دارد 
رئیس هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی نیز در این نشست بیان کرد: هماهنگی بین هیات‌های نظارت و بازرسی در استان به نحو احسن وجود دارد و تا پایان انتخابات نیز این روند ادامه خواهد داشت.
صمد عزیزی افزود: همدلی و هم افزایی این هیات‌ها به حاکمیت فضای قانونمندی و تبعیت از قانون در فضای انتخابات منجر و موجب می‌شود تا نامزدها بتوانند در چارچوب قانون، تبلیغات پرشوری داشته باشند.
وی اضافه کرد: سال جاری صداوسیمای استان نیز به میدان آمده تا نامزدها در حوزه‌های انتخاباتی سیزده‌گانه بتوانند تبلیغات سالمی داشته باشند.
وی ادامه داد: انتظار افکار عمومی از هیئت‌های انتخاباتی این است که در راستای حسن جریان انتخابات، نفیاً و اثباتاً له یا علیه هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی سوگیری نداشته باشند و ما این را به‌دقت رصد می‌کنیم، ضمن اینکه خودمان نیز مکلف به رعایت این مهم هستیم.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی همچنین بر لزوم توزیع منطقی اعضای هیات‌های بازرسی برای حضور در شعبه های اخذ رای در سطح استان تاکید کرد. 
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی گفت: مسئولیت اجرای انتخابات در هر شعبه اخذ رای با نماینده فرماندار است و بازرسان باید به هر گونه اقدام احتمالی خارج از چارچوب قانون تذکر جدی دهند.
انتهای پیام/
 هیئت‌های بازرسی بازوی نظارتی وزارت کشور در برگزاری انتخابات هستند خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار