پرواز به سوی خدا/ بدرود امیر...

1398/10/08 - 22:15 - کد خبر: 10685 نسخه چاپی

نصر: چهارشنبه هفته گذشته مردم ایران حادثه تلخی را درک کردند، حادثه ای که همه ایرانی ها متاثر و غمگین کرد.

خبری فوری که نشان می داد یک هواپیما در ارتفاعات سبلان دچار سانحه شده است، دقایقی طول نکشید که گزارش شهروند خبرنگارها مشخص کرد که هواپیما یک جنگنده بوده و طبعاً متعلق به نزدیک ترین پایگاه نیروی هوایی در منطقه.

با این وجود فوراً با ارتش تماس گرفتم تا در جریان جزئیات حادثه قرار بگیرم، در این تماس مشخص شد که جنگنده از نوع میگ-29 (فالکروم) و خلبانش سرهنگ محمدرضا رحمانی بوده؛ اما خبر را باید نیروی هوایی خودش پس از بررسی جزئیات حادثه به رسانه ها اعلام می کرد.

امیدوار بودیم سرهنگ رحمانی عملیات اجکت از جنگنده را با موفقیت انجام داده باشد، خبرها ضد و نقیض بود و همین امیدوارمان می کرد که خلبان زنده باشد، اما هر چقدر زمان می گذشت این امید کم رنگ تر می شد، چرا که در صورت اجکت موفق، خلبان تجهیزات مناسب و کافی برای تماس با مرکز و اعلام موقعیتش را داشت.
 

 
خبرهای بعدی شهادت سرهنگ خلبان رحمانی را تایید کرد و امیدها را ناامید... این آخرین پرواز سرهنگ رحمانی بود که از خدا دو بال واقعی گرفت تا بسوی آسمان ها پروازی ابدی داشته باشد.

«استاد خلبان» سرهنگ محمدرضا رحمانی یک نخبه در نیروی هوایی ارتش بود که هر دانشجوی خلبانی آرزو داشت با او دوره های آموزشی اش را طی کند، او به خاطر لیاقت هایی که از خود نشان داده بود، ترفیعات و تشویقات متعددی گرفته بود و خلبان FCF پایگاه دوم شکاری نیروی هوایی در تبریز شده بود. او هر چه عملیات سخت بود را داوطلبانه بر عهده می گرفت، اما پرواز آخر سرهنگ پروازی به سمت خدا بود...

سرهنگ خلبان محمدرضا رحمانی در بلندای آسمان سبلان جانانه به آرزوی دیرینه اش رسید و شهد شهادت را نوش جان شریفش کرد، اما او یک ایران را عزادار خودش نمود.

شهید رحمانی به رسم نظامی ها پس از شهادتش یک درجه دیگر ترفیع گرفت. امیر سرتیپ دوم خلبان محمدرضا رحمانی با شهادتش باری دیگر نشان داد هنوز هستند مردانی که تا پای جان برای منافع ملی و برای مردم تا پای جان جهاد کنند.

او در فضایی که خیلی ها دیگر نا امید بودند، با تقدیم جان شیرین و خون پاکش دل ها را گرم کرد به وجود مردانی آسمانی که از خود گذر می کنند تا مردم شان در امنیت و رفاه باشند. باید به روان پاک همه شهیدان درود فرستاد که چنین بودند.
 

بلند آسمان جایگاه شایسته همه تیزپروازان لایق نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که هر لحظه برای تامین امنیت حریم هوایی کشورمان «جان بازی» می کنند.

مردم تبریز با حضور پررنگ شان در مراسم تشییع پیکر پاک شهید رحمانی نشان دادند که قدردان مجاهدت های فرزندانشان در نیروی هوایی ارتش و دیگر نیروهای نظامی کشورمان هستند.

پرواز ابدی امیر سرتیپ دوم خلبان محمدرضا رحمانی را باری دیگر به خانواده این شهید بزرگوار و خانواده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک و تسلیت می گوییم.

بدرود امیر...

محمد سهرابی

انتهای پیام/
 
 
پرواز به سوی خدا/ بدرود امیر... محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار