اعلام برگزیدگان پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر دانشجویی «پودس» دانشگاه نبی اکرم (ص)

1402/10/25 - 14:55 - کد خبر: 106835 نسخه چاپی

نصر: معاون دانشجوئی و فرهنگی دانشگاه نبی اکرم(ص) یکی از اهداف برگزاری جشنواره تئاتر دانشجوئی پودس را دانش افزائی دانشجویان در حوزه علمی تئاتر بیان نمود.

به گزارش نصر، آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر دانشجویی پودس  با حضور معاونین و مسئولان دانشگاه نبی اکرم(ص)،  مدیرکل هنرهای نمایشی کشور ،دبیر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر و داوران بخش‌های مختلف جشنواره در مجموعه تئاتر محراب تهران برگزار شد، دو نمایش «بیر» و «مارسی نوزده نود و شش» به عنوان بهترین آثار پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر دانشجویی پودس به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند. 
شیوا ولایتی، معاون دانشجوئی و فرهنگی دانشگاه نبی اکرم(ص) طی سخنانی اعلام نمود: دانشگاه نبی اکرم(ص) طبق رسالت علمی و فرهنگی که بر دوش دارد ، در بیست و یک سال گذشته هنرمندان بسیاری در حوزه تئاتر تربیت نموده و اجرای پانزده دوره از جشنواره تئاتر دانشجوئی پودس را نیز در همین راستا دانست
 ایشان دوره پانزدهم را جزء دوره های موفق جشنواره دانست و ارسال 94 اثر در بخش صحنه ای ، 27 اثر در بخش نمایشنامه نویسی از اقصی نقاط کشور را نشان از موفقیت بالای این دوره از جشنواره دانست.
وی برگزاری چندین کارگاه علمی آموزشی در طی برگزاری جشنواره را نیز بعنوان غنای بالای علمی پانزدهمین جشنواره تئاتر دانشجوئی پودس بیان نمود و دانش افزائی در حوزه علمی تئاتر را از اهداف جشنواره دانست
در ادامه نفرات برگزیده جشنواره معرفی شدند:
هیئت داوران در بخش نمایشنامه‌نویسی با تقدیر از آرش کلاته برای نمایشنامه «تورقی بر یک سقوط» دیپلم افتخار و تندیس جشنواره را به شایان فلاحیان نویسنده «ریویو» اهدا کردند.
در بخش طراحی لباس فرزاد هدایت نوری برای طراحی لباس «میراث»، مهتاب کیوانجو برای طراحی لباس «مارسی نوزده نود و شش» و پارلا زیرک کار  برای طراحی لباس «اسب‌های پشت پنجره» به عنوان بهترین طراحان لباس جشنواره معرفی شدند.
در بخش موسیقی از مهیار افصحی برای موسیقی نمایش «بیر» تقدیر شد.
در بخش طراحی صحنه، از شاهین سلطانی برای طراحی صحنه نمایش «زار» تقدیر و میر حسام کاظمی برنده دیپلم افتخار و تندیس برای طراحی صحنه نمایش «اسب‌های پشت پنجره» شد.
در بخش بازیگری مرد، بهنام محمد زاده بازیگر نمایش «میراث» و کیوان آذرخش بازیگر «بیر» به عنوان بهترین بازیگران مرد شناخته شدند. همچنین در بخش بازیگری زن، سیده شیدا شهدایی بازیگر نمایش «میراث»، شکیلا حاتمی بازیگر نمایش «رویایی برای نفت‌کش‌ها» و مهتاب کیوانجو بازیگر نمایش «مارسی نوزده نود و شش» به عنوان بهترین نقش‌آفرینان زن پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر دانشجویی پودس معرفی شدند. هیئت داوران به دلیل ضعف در نمایشنامه‌ها متنی را کاندید دریافت جایزه ندانستند.
در آیین اختتامیه علاوه بر میهمانانی که اعلام شد، هنرمندانی چون اصغر همت، فرزین محدث، مونا فرجاد نیز حضور داشتند.
انتهای  پیام/
اعلام برگزیدگان پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر دانشجویی «پودس» دانشگاه نبی اکرم (ص) نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار