مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌ شرقی خبر داد:

جریمه ۱۰.۹ میلیارد ریالی قاچاقچیان خشکبار در تبریز

1402/10/25 - 13:10 - کد خبر: 106827 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: قاچاقچیان خشکبار در تبریز به پرداخت ۱۰ میلیارد و ۹۵۴ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

به گزارش نصر، «صمد حضرتی»، روز دوشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه این محموله قاچاق از سوی پلیس اقتصادی از یک دستگاه کامیون در مسیر آذرشهر - تبریز کشف و ضبط شده است، افزود: محموله مذکور شامل مغز گردو و مویز به ارزش ۶ میلیارد و ۲۳۷ میلیون ریال است.
وی با اشاره به اینکه به پرونده قاچاق این محموله در شعبه ششم تبریز رسیدگی شد، اظهار کرد: شعبه پس از بررسی گزارش ماموران و نتایج استعلام از دستگاه های ذیربط، با توجه به اینکه ۴۰ درصد از کالا ایرانی و بقیه کالای قاچاق خارجی بود، حکم ضبط ۶۰ درصد کالای خارجی را صادر و ۲ متهم این پرونده را به پرداخت جریمه مذکور محکوم کرد.
حضرتی، با بیان اینکه محموله خشکبار قاچاق مربوط به ۲ نفر بود که از طریق این کامیون جابجا می شد، ادامه داد: برخورد با قاچاقچیان کالا و ارز از اولویت های پلیس اقتصادی و بازرسان تعزیرات حکومتی است.
قاچاقچی شیشه آلات در تبریز به پرداخت ۹ میلیارد و ۶۷ میلیون ریال محکوم شد
وی همچنین در خصوص پرونده قاچاق شیشه آلات به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۷۴ میلیون ریال در شعبه ششم تعزیرات حکومتی، اعلام کرد: این پرونده از سوی پلیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده است.
حضرتی، با اشاره به اینکه محموله شیشه توسط یک دستگاه تریلر در بزرگراه تبریز- تهران در حال انتقال بود، ادامه داد: شعبه پس از بررسی گزارش پلیس اقتصادی و اسناد ارایه شده از سوی متهم، مقداری از شیشه آلات حامل این خودرو را مطابق قانون و بقیه محموله به ارزش سه میلیارد و ۲۲ میلیون ریال را قاچاق تشخیص داد و متهم را به پرداخت ۹ میلیارد و ۶۷ میلیون ریال جزای نقدی معادل سه برابر ارزش کالا جریمه کرد.
بنا به این گزارش، در ۹ ماه سال جاری، قاچاقچیان کالا و ارز در آذربایجان شرقی به دنبال رسیدگی و مختومه شدن ۲ هزار و ۸۲۱ پرونده تخلف به پرداخت چهار هزار و ۵۲۵ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.
انتهای پیام/
جریمه ۱۰.۹ میلیارد ریالی قاچاقچیان خشکبار در تبریز خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار