عضو شورای شهر تبریز مطرح کرد:

اراضی شهرک طلائیه چگونه به فروش رفته است؟ / لزوم شفاف سازی اراضی شهرک طلائیه

1402/10/25 - 10:13 - کد خبر: 106811 نسخه چاپی

نصر: عضو شورای شهر تبریز گفت: در این رابطه حرف و حدیث هایی وجود دارد و شنیده شده است که این اراضی به برخی از ارگان ها، تعاونی ها و.. به قیمت توافقی واگذار شده است! در حالی که از نظر ما این اراضی باید از طریق مزایده و با بالاترین قیمت واگذار می شد نه با یک قیمت توافقی! 

به گزارش نصر، "علی نوای باغبان" در گفتگو با نصر در واکنش به خبر شفاف سازی نحوه فروش اراضی شهرک طلائیه گفت: در هیئت دولت مصوب شده بود که برای آبدار کردن مهرانه رود دولت از طریق تخصیص زمین و تغییر کاربری منابعی را بدست بیاورد که آن منابع در پروژه آبدار کردن میدان چایی صرف شود.
این عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: بعد از مدت ها در استانداری قرار شد این زمین در شرق تبریز و جنب نمایشگاه بین المللی، زمینی اختصاص یابد که آن را به ماده 5 بردند و 50 هکتار مسکونی و بخشی دیگر را به فضای مسکونی تبدیل کردند که پس از آن ارزش افزوده آن اراضی بالا رفت، مطابق مقررات باید در قالب قطعات با کاربری های مختلف واگذار شده و به فروش برسد و بخشی در آماده سازی و بخش عمده آن به یک حساب واریز شود تا آبدار کردن پروژه مهرانه رود اجرایی شود. 
باغبان تصریح کرد: بیش از 15 سال از روی این موضوع می‌گذرد و هیچ گونه اقدامی تاکنون برای این پروژه نشده است!
وی اضافه کرد: علاوه بر این که شهرداری باید سهم تفکیک (ماده 101) را بگیرد، باید پرسید منابع حاصل از فروش قطعات که باید صرف آبدار کردن مهرانه رود شود کجاست؟! از هیچ کدام خبری نداریم.
عضو شورای شهر افزود: قبلا به آقای رحمتی (معاون عمرانی سابق استانداری) هر زمانی که این مسئله را گفتیم برآشفته شدند!
وی توضیح داد: در این رابطه حرف و حدیث هایی وجود دارد و شنیده شده است که این اراضی به برخی از ارگان ها، تعاونی ها و.. به قیمت توافقی واگذار شده است! در حالی که از نظر ما این اراضی باید از طریق مزایده و با بالاترین قیمت واگذار می شد نه با یک قیمت توافقی!
باغبان ادامه داد: آبدار کردن یک پروژه شهری است و استانداری، شهرداری باید به این پاسخ داده و به مردم گزارش دهند.
وی گفت: در زمان شهردار سابق هم این سوال را مطرح کرده بودیم که از آن زمان تاکنون جوابی از سوی شهرداری نگرفتیم، اگر چه تاکنون چندین بار این موضوع را مطرح کرده ایم اما کتبا این سوال را از شهردار خواهم پرسید و انتظار می رود رئیس شورا از شهردار بخواهد تا به این سوال جواب دهد.
وی در پايان خاطر نشان کرد: نهایتا انتظار داریم سازمان همیاری ها، استانداری و شهرداری به این مسئله پاسخ دهند. 
انتهای پیام/
اراضی شهرک طلائیه چگونه به فروش رفته است؟ / لزوم شفاف سازی اراضی شهرک طلائیه محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار