رییس شورای شهر زنجان؛

بازنگری در قانون شوراها ضروری است

1398/10/08 - 20:00 - کد خبر: 10681 نسخه چاپی

نصر: رییس شورای شهر زنجان خواستار بازنگری در قانون شوراها شد و گفت: بازنگری در قانون شوراها برای دستیابی به جایگاه واقعی پارلمان محلی ضروری است.

به گزارش نصر به نقل از مهر، حمیدرضا حمیدی بعد از ظهر امروز در کارگاه آموزشی شهرداران و شوراهای استان زنجان در محل ساختمان شماره دو استانداری زنجان، بابیان اینکه جایگاه واقعی شوراها در جامعه باید موردتوجه جدی قرار گیرد، گفت: تناسبی بین اختیارات و وظایف شوراها وجود ندارد.
وی ادامه داد: باوجود اینکه قانون مسئولان را ملزم به رعایت مصوبات شورا کرده در بسیاری موارد برخورد کمیته‌های تطبیق و هیئت حل اختلاف عملاً مانع تحقق مصوبات می‌شود.
رئیس شورای شهر زنجان خواستار بازنگری در قانون شوراها شد و گفت: بازنگری در قانون شوراها برای دستیابی به جایگاه واقعی پارلمان محلی ضروری است و باید این امر به زودی انجام شود.
حمیدی افزود: تصویب لایحه درامدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اتفاق مبارکی است که امیدواریم لایحه مدیریت یکپارچه شهری نیز مصوب و بسیاری از مشکلات در این بستر مرتفع شود.
رئیس شورای شهر زنجان معتقد است: تمرکزگرایی شدید در کشور به دلیل اقتصاد نفتی است.
حمیدی با تاکید بر اینکه کشور ایران دارای ظرفیت‌های فراوانی در زمینه معدن، خدمات، صنعت و سایر حوزه‌ها است، افزود: مزیت‌های منطقه‌ای در سایه اقتصاد نفتی مغفول مانده‌اند امیدواریم مشکلات پیش آمده در بحث فروش نفت فرصتآفرین باشد.
انتهای پیام/
بازنگری در قانون شوراها ضروری است خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار