گزارش نصر از جلسه شورای شهر تبریز/

لزوم تسریع در اجرای پروژه 45 متری تبریز

1402/10/24 - 20:04 - کد خبر: 106786 نسخه چاپی

نصر: معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی بر ضرورت تسریع در اتمام پروژه خیابان 45 متری در شمال تبریز تاکید کرد.

به گزارش نصر، صد و شصت و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تبریز صبح امروز یکشنبه 24 دی با حضور اعضای شورا شهر برگزار شد.
دستور جلسه اول این جلسه بررسی مصوبات کمیسیون شهرسازی و معماری و کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی کلانشهر تبریز در خصوص لایحه شهرداری تبریز با عنوان تجویز اصلاح هندسی و جابجایی مسیر خیابان ۴۵ متری انقلاب با طرح اتصالات ایده لو به بزرگراه پاسداران و اتصالات میانی  مسیر ۴۵ متری انقلاب و سایر مشکلات پروژه بود که با حضور "جبار علی ذاکری"، "عباس حسامی" و نماینده آب و فاضلاب و شرکت گاز برگزار شد.
موضوع اصلی این دستور جلسه انشعابات برق، گاز و فاضلاب پروژه 45 متری بود که شرکت گاز پروژه را بصورت کامل انجام داده و برای تکمیل آن اعلام آمادگی کرده است.
شرکت آب و فاضلاب و برق به دنبال اعتبار از سوی شهرداری برای جابجایی تاسیسات خود و تکمیل پروژه بودند که "حسامی" مدیرعامل شرکت توزیع نیروی تبریز گفت: انتظار داریم آقای ذاکری دستور ویژه به سازمان برنامه و بودجه بدهند تا اعتبار لازم را به استان ما اختصاص یابد، برای اجرای فاز یک و دو این پروژه ۱۵ میلیارد نیاز است.
در ادامه "یعقوب هوشیار" خطاب به ذاکری معاون عمرانی استاندار گفت: هزینه هایی که بابت پروژه مسیر 45 متری اختصاص پیدا می کند توسط شرکت های خدماتی است؛ تمام تلاش ما این است که از پروژه ها سریع تر نتیجه بگیریم.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی برای نصب دوربین‌ها انشعاب نیاز است و با این وضعیت هنوز موضوع انشعاب وجود دارد، نیاز است تا برق ویژه ای برای دوربین ها در نظر گرفته شود تا در زمان قطعی برق دوربین ها روشن باشند، پروژه اتوبان کسایی به عهده شهرداری نبود اما شهرداری همکاری کرد و این پروژه به اتمام رسید، لطفا در این رابطه به شهرداری توجه ویژه ای داشته باشید. 
سپس " حمید شاهوردی" شهردار منطقه یک گفت: مشکلی که اکنون در پروژه 45 متری وجود دارد مسئله شرکت های خدمات رسان است که از ما پول می‌خواهند، شرکت برق برای جابجایی تیر برق 15 میلیارد و آب و فاضلاب حدود 70 میلیارد برآورد هزینه کرده و عملا می‌گویند پول نداریم و شهرداری پای کار بیاید و اکنون در شرایط فعلی پروژه بخاطر برق و فاضلاب تعطیل است. 
وی در پایان گفت: خواهش می‌کنم مسئولین تلاش کنند تا بتوانیم به قولمان که در خرداد قرار است از پروژه بهره برداری کنیم برسیم.
"حجت الاسلام رسول برگی " عضو شورای شهر با تاکید بر این که 45 متری یک پروژه ملی است، توضیح داد: وقتی وزیر کشور به تبریز می آید اولین جایی که می‌رود سر پروژه 45 متری است؛ نمایندگان مجلس کجای کار هستند؟ آیا نمی‌توانند در سطح مرکز و پایتخت این پروژه را به اتمام برسانند و خصوصا اکنون که در آستانه انتخابات مجلس هستیم آن منطقه که رای خیز است می توانند با اخذ اعتبار از وزیران شور انتخابات را بیشتر کنند، نمایندگان مجلس اگر به دنبال رای باشند باید به سمت حل این پروژه بروند.
در ادامه "فریدون بابائی اقدم" دیگر عضو شورای شهر با انتقاد از حضور بی نتیجه نمایندگان مجلس گفت: چندین جلسه است که نمایندگان مجلس به صحن شورا آمده اند اما بعد از اتمام جلسه چه نتیجه ای گرفته شده است؟! 
"جبار علی ذاکری" معاون امور عمرانی استاندار در پایان گفت: موضوع گاز در این پروژه به اذعان آقای کمالی مشکلی نداشته و حل شده است.
وی خطاب به نماینده دستگاه ها ادامه داد: بحث بده بستان مالی را به پروژه منوط نکنیم و همه دستگاه ها تلاش کنند تا روند پروژه حالت عادی خود را طی کند و مشکلی نداشته باشد. 
ذاکری با تاکید بر این که امسال تنش آبی تبریز را رد کردیم گفت: حدود 80 میلیارد تومان شرکت آب و فاضلاب بدهکار مجموعه های دیگر است وعلاوه بر آن، شرکت برق نیز 32 میلیارد تومان بدهی دارد. 
معاون عمرانی استاندار در پایان گفت: در شرایط فعلی آقای شهردار پروژه را با تزریق مالی جلو ببرد.
شهردار در پایان این دستور جلسه گفت: مطمئنم با این وضع سال آینده نیز همین صحبت ها را خواهیم کرد، وقتی از منابع حرف می زنیم برای این منابع قانون گذار ظرفیتی گذاشته است.
هوشیار ادامه داد: دولت 100 تعهد داشته که تا این لحظه به آن ها عمل نکرده است و تا جایی که زیر بار این مسئولیت ها می‌رویم دولت نیز مسئولیت بیشتری بر گردن ما می‌گذارد.
انتهای پیام/
لزوم تسریع در اجرای پروژه 45 متری تبریز محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار