در نشست شرکت های تجهیزات پزشکی مطرح شد:

گلایه وارد کنندگان تجهیزات پزشکی از بانک مرکزی

1398/10/08 - 19:16 - کد خبر: 10678 نسخه چاپی

نصر: اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی، خواستار پاسخگویی بانک مرکزی نسبت به عدم پرداخت بدهی های ارزی برای وارادت تجهیزات پزشکی شد.

به گزارش نصر به نقل از مهر، در چند سال گذشته شرکت‌های تجهیزات پزشکی پیرو درخواست وزارت بهداشت، اقدام به تأمین اعتباری تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور کردند و کالاهای مورد نیاز را به شیوه واردات بدون انتقال ارز به کشور آورده، در دسترس مراکز درمانی گذاشتند اما بانک مرکزی پس از چند سال هنوز از تخصیص و پرداخت ارز بدهی‌های شرکت‌های تجهیزات پزشکی سر باز می‌زند.
این موضوع نه تنها به توان شرکت‌ها آسیب زده بلکه اعتبار آنها نزد شرکت‌های خارجی را خدشه‌دار و واردات تجهیزات مورد نیاز به صورت بدون انتقال ارز را دشوار و غیر ممکن کرده است.
اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی، طی یک نشست که روز یکشنبه در محل اتاق ایران برگزار کرد، نسبت به روند تصمیم‌گیری موضوع بدهی‌های ارزی با توجه به اینکه تمامی دستورات و تشریفات قانونی برای این پرداخت صورت گرفته است، خواستار پاسخگویی بانک مرکزی شد.
این اتحادیه، با توجه به اینکه شرایط پرداخت ارز این بدهی قانونا احراز شده و بانک مرکزی از تخصیص آن خودداری می‌کند، از مدیران شرکت‌های پزشکی خواست حتی‌المقدور با مشاوران حقوقی خود جهت هر گونه سوال، ابهام حقوقی و همفکری در این جلسه شرکت کنند.
انتهای پیام/
گلایه وارد کنندگان تجهیزات پزشکی از بانک مرکزی خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار